بررسی فرصت‌ها و راهکارهای علمی حل چالش‌های جهان اسلام با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام

مدیر مرکز همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در رویداد یک روزه علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، پنل تخصصی با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های همکاری دانشمندان جهان اسلامی، اختصاص بورسیه‌ها (فاند علمی) برای حل چالش‌های جهان اسلام توسط دانشمندان، مطرح و تبادل نظر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان مصدق امروز_ یکشنبه نهم مهرماه_ در رویداد انتقال تجربیات دانشمندان جهان اسلام با اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: در این رویداد یک روزه علمی که با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام شرکت کننده در پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی برگزار می‌شود به ارائه آخرین دستاوردهای علمی، تبادل تجربیات علمی و فناوری، نشست‌های همرسانی و کارگاه‌های آموزشی به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان از صبح تا عصر خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: در جلسه صبح این رویداد علمی یک روزه، ابتدا توضیحاتی در رابطه با مشخصات و شاخصه‌های دانشگاه صنعتی اصفهان، زیرساخت‌های موجود و امکانات علمی این دانشگاه برای آشنایی دانشمندان برتر جهان اسلام بیان شد.

مدیر مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد: این رویداد علمی به نحوی برنامه‌ریزی شده است که در زمان عصر، جمعی از دانشمندان برتر جهان اسلام در هشت دانشکده دانشگاه صنعتی اصفهان حضور یافته و با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارتباط مستقیم برقرار کرده و بحث و تبادل نظر علمی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه امید داریم همکاری‌های بین‌المللی بین دانشکده‌ها تحت تأثیر حضور این دانشمندان جهان اسلام شکل بگیرد، گفت: دانشکده‌های مکانیک، مواد، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی شیمی، برق و کامپیوتر و.. از جمله مکان‌هایی است که دانشمندان برتر جهان اسلام در آنها حضور خواهند داشت.

مصدق تاکید کرد: در این رویداد یک روزه علمی، پنل تخصصی با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های همکاری دانشمندان جهان اسلامی بررسی می‌شود و بر موضوعات مختلف چون چگونگی سرمایه گذاری کشورهای جهان اسلام و اختصاص بورسیه‌ها (فاند علمی) برای حل چالش‌های جهان اسلام توسط دانشمندان، مطرح و تبادل نظر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه میزان ارتباط علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با کشورها و دانشگاه‌های مختلف جهان بسیار زیاد است، گفت: در طول عمر دانشگاه، بالغ بر ۱۲۰ تفاهم نامه بین‌المللی برقرار شده و با قریب ۴۰ کشور دنیا در سراسر جهان غیر از قاره اقیانوسیه و استرالیا، ارتباط علمی داریم.

بررسی فرصت‌ها و راهکارهای علمی حل چالش‌های جهان اسلام با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام

کد خبر 692023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.