ادارات شهر قم نسبت به تفکیک پسماند اهتمام بیشتری داشته باشند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: سازمان‌ها و ادارات شهر قم باید نسبت به تفکیک پسماند از مبدا، طبق قانون اهتمام بیشتری داشته باشند.

سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح اجرای طرح مدیریت پسماند از مبدا اظهار کرد: طبق قانون تمام ادارات باید پسماندهای خود را از مبدا مدیریت و جداسازی کنند.

وی افزود: بیشتر ادارات زباله‌های خود را تفکیک نمی‌کنند یا به این موضوع اهمیت نمی‌دهند، اما توقع سازمان مدیریت پسماند بیش از این‌ها است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به تلاش شهرداری قم برای آموزش شهروندی در حیطه مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم مهیا شده است و اقداماتی از جمله آموزش مدیریت پسماند در ادارات، در اختیار قرار دادن مخازن پسماند، آموزش به خانواده‌ها در پارک‌ها، اماکن عمومی و مدارس انجام شده است.

میرابراهیمی اضافه کرد: اداراتی که عمل تفکیک را انجام می‌دهند نیز این پسماند خشک را به مراکز غیر رسمی واگذار می‌کنند که این اقدام خلاف قوانین است.

وی گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از زباله‌های خشک شهر در مرکز دفن زباله تفکیک می‌شود و تفکیک زباله در مبدا به حدود ۱۰ درصد رسیده است.

کد خبر 692019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.