ضرورت توجه دولت به احیای دریاچه ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز بر ضرورت توجه دولت به مسئله احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم عصر امروز - هشتم مهرماه - در آئین اختتامیه نخستین جشنواره آب در آینه رسانه اظهار کرد: امروزه افزایش جمعیت، تغییرات آب و هوایی، گرم شدن زمین و سو مدیریت و مصرف نادرست، آب را به عنوان عنصر حیاتی با خطر روبه‌رو کرده است و مناطق جغرافیایی بسیاری در کشور ما و به تبع آن در منطقه ما و شهرهای استان با مخاطره کمبود آب مواجه شده‌اند.

وی افزود: مشکل تأمین و توزیع آب شرب تبریز در سال‌های اخیر به ویژه تابستان امسال و خشکی دریاچه ارومیه و اثرات مخرب زیست محیطی از مصادیق بارز و عینی کمبود آب به حساب می‌آید.

امام جمعه تبریز با اشاره به بحران دریاچه ارومیه تصریح کرد: در این خصوص من از همه مسئولان استان بیشتر حرف زده‌ام باید به مساله ملی تبدیل شود، همان‌گونه که رئیس جمهور در سفر اول خود گفت مسئله دریاچه ارومیه مساله منطقه‌ای نیست بلکه کشوری است.

وی همچنین ادامه داد: دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه بردارد و تمام توان ملی خود را پای کار بیاورد تا بلکه این دریاچه به روزهای آبی خود برگردد و از شخص رئیس جمهور تقاضا داریم تا مساله دریاچه ارومیه را در اولویت دولت قرار دهد.


کد خبر 691820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.