تاکید مدیریت بحران بر اقدامات پیشگیرانه وقوع سیل در استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی آغاز پاییز پر بارش، بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه وقوع سیل در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر، امروز _شنبه، هشتم شهریورماه_ در برگزاری دومین جلسه اجرایی شدن جز یک بند (پ) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور که با موضوع بررسی دستورالعمل کنترل آب‌های سطحی (سیل) و با حضور مدیران آب منطقه‌ای سراسر کشور و معاون وزیر نیرو در حوزه سیلاب در آب منطقه‌ای تهران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه اینکه امسال پاییز پر بارشی را در کشور شاهد خواهیم بود، ضروری است که اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از خطرات احتمالی سیلاب در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه آب منطقه‌ای و وزارت نیرو متولی امر اجرای جز یک بند (پ) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور هستند، افزود: در جلسه امروز گزارشات و اقدامات لازم در خصوص نحوه رسیدگی و اجرای دستورالعمل کنترل آب‌های سطحی (سیل) توسط متولیان ارائه و مقرر شد، مدیران آب منطقه‌ای نقاط ضعف و قوت را احصا، وزارت نیرو با تهیه دستورالعمل نسبت به بررسی موارد اقدام و مدیران بحران نیز به عنوان ناظر، تمام زوایای پیشرفت کار و تحقق دستورالعمل را رصد کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بااشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه مثل لایروبی‌ها و شناسایی پل‌ها و کالورت‌ های غیر اصولی تاکید کرد و گفت: شناسایی نقاط حادثه‌خیز در استان تهران و ایمن‌سازی این نقاط از مهم‌ترین موارد است که باید در دستور کار متولیان قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز، استفاده از مصالح مناسب برای ساخت و ساز اصولی در مناطق در معرض سیل، خودداری از چادرزدن و توقف خودرو در منطقه سیل‌خیز یا در مسیر رودخانه از جمله مواردی است که مردم می‌توانند در اقدامات ایمنی قبل از وقوع سیل به آن توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 691809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.