۹۰ درصد اقتصاد آذربایجان‌ شرقی متعلق به بخش خصوصی است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۹۰ درصد اقتصاد، تولیدات و توسعه اقتصاد استان متعلق به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عابدین خرم ظهر امروز _شنبه هشتم مهرماه _ در آئین بهره‌برداری از مرحله نخست نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در استان اظهار کرد: اگر بخواهیم از امنیت مطمئن در حوزه دیجیتال برخوردار باشیم و سرعت، خدمات مناسب و اطمینان خاطری را به شهروندان و جامعه ارائه کنیم، موضوع فیبر نوری باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های فناور باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: رویکرد و هدف‌گذاری دستگاه‌های اجرایی باید رفع موانع، تسهیل مسیر، استفاده از امکانات و حمایت از شرکت‌های فناوری باشد که امروز سهم مهمی در اقتصاد دیجیتال و تولید ناخالص داخلی دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه دولت الکترونیک از اولویت‌های دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: توسعه فیبر نوری و هوشمندسازی نظام اداری در تحقق دولت الکترونیک نقش اساسی دارد که از اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد تاکید شخص رئیس‌جمهور است.

خرم اضافه کرد: مراکز مخابرات استان کار را به صورت اولویت‌دار و به‌موقع انجام دهد تا با یک اقدام جهادی در سراسر استان عملیاتی و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: همه شهرداران، فرمانداران و تمام مسئولان در این حوزه، موضع فیبر نوری را یکی از اولویت‌های خود قرار دهند، زیرا زمان به سرعت در حال گذر است و اگر کاری را مشمول مرور زمان کنیم، به‌طور قطع ضرر و پسرفت آن را در یک بازه زمانی مشاهده خواهیم کرد و این برازنده این کشور، مردم و دولت نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یک استان صنعتی است، گفت: این استان از لحاظ فعالیت بخش خصوصی در کشور منحصربه‌فرد است، به نحوی که ۹۰ درصد اقتصاد، تولیدات و توسعه اقتصاد استان متعلق به بخش خصوصی است که برای ما یک فرصت و امکان محسوب می‌شود.

خرم افزود: ما در دولت برای اینکه بتوانیم قدر خدمات فعالیت‌های بخش خصوصی را بدانیم، باید زیرساخت‌ها، امکانات و خدمات لازم برای آنها را فراهم کنیم، چراکه دولت در این خصوص مسئولیت دارد.

کد خبر 691754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.