تلاش شهرداری اصفهان برای توسعه روابط با خواهرخوانده‌ها

رئیس اداره بین‌الملل اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری برای برگزاری این نمایشگاه، تعدادی خواهرخوانده‌ را برای شرکت در این رویداد دعوت کرد که شهرهای کویت و سن‌پترزبورگ در این نمایشگاه حضور یافتند، گفت: شهرداری با دعوت از خواهرخوانده‌ها سعی در توسعه روابط دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامین مرتضوی امروز _پنجشنبه ششم مهرماه_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: شهرداری اصفهان برای برگزاری این نمایشگاه، تعدادی خواهرخوانده‌ها برای شرکت در این رویداد دعوت کرد که شهرهای کویت و سن‌پترزبورگ در این نمایشگاه حضور یافتند.

وی افزود: از شهر کویت چهار نفر از هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های عبابافی، ساخت تسبیح، گل‌دوزی روی پارچه و خوشنویسی در این نمایشگاه شرکت کردند.

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هیئت سن‌پترزبورگ نیز شامل چهار نفر از بخش توسعه گردشگری و روابط بین‌الملل شهرداری این شهر در نمایشگاه گردشگری حضور یافتند، خاطرنشان کرد: نمایندگان و هنرمندان این شهرهای خواهرخوانده اصفهان علاوه بر اینکه در غرفه به معرفی شهر خود می‌پردازند، مذاکراتی نیز با مسئولان اداری شهر اصفهان در بخش‌های مختلف برگزار کردند.

وی با بیان اینکه هدف از برقراری ارتباط خواهرخواندگی، توسعه دیپلماسی عمومی بین دو شهر است، ادامه داد: این دیپلماسی شامل حوزه‌ها و موارد علمی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و سایر دیپلماسی‌های عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری با دعوت از خواهرخوانده‌ها سعی در توسعه این نوع از دیپلماسی دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با برگزاری جلسات متعدد برای این هیئت با دانشگاه‌های مطرح سطح استان اصفهان، اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و باشگاه فرهنگی و ورزشی سپاهان زمینه توسعه این نوع دیپلماسی را فراهم کرده است.

کد خبر 691336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.