دشمنان از گسل‌های قومی برای تفرقه افکنی استفاده می‌کنند

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه دشمنان از گسل‌های قومی برای تفرقه افکنی استفاده می‌کنند، گفت: وحدت در راستای پیشبرد اهداف تمدن نوین اسلامی ضروری‌است و ما باید در این راستا نقش‌آفرینی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماموستا مامد کلشی‌نژاد در جشن بزرگ وحدت که در مسجد امام شافعی ارومیه و با حضور علمای اهل تسنن و تشیع و جمعی از مسؤولان برگزار شد، اظهار کرد: از دسیسه‌های دشمنان اسلام نباید غافل باشیم چرا که به دنبال ایجاد تفرقه بین علما و اندیشمندان هستند.

وی افزود: هفته وحدت باید بزرگترین و بهترین فرصت برای ایجاد همزیستی مسالمت‌آمیز و قبول‌کردن همدیگر باشد و بتوانیم اتحاد و همبستگی و اخوت بین مسلمانان را مستحکم‌تر کنیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: وحدت در راستای پیشبرد اهداف تمدن نوین اسلامی ضروری‌است و ما باید در این راستا نقش‌آفرینی کنیم.

کلشی‌نژاد تصریح کرد: دین اسلام تنها دینی‌است که می‌تواند منجر به نظم نوین جهانی شود و جهان را رهبری کند و این اذعان دانشمندان غربی است.

وی با بیان اینکه دشمنان از گسل‌های قومی برای تفرقه‌افکنی استفاده می‌کنند، عنوان کرد: اسلام با غنای علمی و جوهره ذاتی‌اش، می‌تواند در پیشبرد اهداف مدیریت جهانی موفق شود.

کلشی‌نژاد ادامه داد: قرآن علاوه بر مسلمانان حتی ادیان دیگر را نیز به وحدت و اتحاد دعوت و به سوی یک هدف الهی مردم را هدایت می‌کند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین مسائل و گفتگو است تا شاهد پیوند عمیق جامعه اسلامی باشیم.

کلشی نژاد افزود: روحانیت نباید غفلت کنند و در این اندیشه نباشند که دشمن کوتاه آمده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن برای جوانان برنامه‌ریزی کرده و سیاست فرار مغزها را در پیش گرفته‌اند و نباید اجازه دهیم سرمایه‌های کشور از دست بروند.

کد خبر 691315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.