رونمایی از جاذبه رمزآلود زیرزمینی بریتانیا

لندن از برنامه‌های خود برای رونمایی از تماشایی‌ترین جاذبه توریستی زیرزمینی شهر رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لندن از برنامه ۲۶۸ میلیون دلاری تبدیل مجموعه‌ای از تونل‌های جنگ جهانی دوم به یک تجربه گردشگری جذاب خبر داد و از آن به‌عنوان تماشایی‌ترین جاذبه توریستی زیرزمینی شهر نام برد.

این تونل‌ها که زمانی به‌طور مخفیانه توسط قانون اسرار رسمی بریتانیا محافظت می‌شدند، در صورت تأیید برنامه‌ریزی‌ها، در اواخر پاییز امسال توسط تیمی از معماران باغ خلیج سنگاپور بازسازی خواهند شد.

تونل‌ها حدود ۴۰ متر زیر ایستگاه متروی ناحیه هولبورن در مرکز لندن قرار دارند و در دهه ۱۹۴۰ برای پناه دادن به اهالی لندن از بمباران‌های رعدآسای جنگ جهانی دوم ساخته شدند.

نقش بعدی آن‌ها در زمان جنگ به‌عنوان خانه مجریان عملیات ویژه فوق‌سری بریتانیا بود، پس از آن به‌عنوان یک مرکز تلفنی برای مبادله ارتباطات داخلی در طول جنگ سرد طی دهه ۱۹۵۰ گسترش پیدا کردند و حتی میزبان خطوطی بودند که به‌طور مستقیم رهبران ایالات‌متحده و اتحاد جماهیر شوروی را به هم مرتبط می‌کرد، این مکان محل استقرار شبکه‌ای متشکل از پنج‌هزار کابل برق و ۲۰۰ کارگری بود که خطوط تلفن را مدیریت می‌کردند.

رونمایی از جاذبه رمزآلود زیزمینی بریتانیا

تونل‌ها در دهه ۱۹۸۰ در اختیار مخابرات بریتانیا قرار گرفت و فناوری پشت این مرکز تلفن در پایان دهه منسوخ و از رده خارج شد و امروزه با ساختارهای تعاملی، فناوری پخش‌کننده بو و صدها بلندگوی دقیق برای بازدیدکنندگان قرار است به‌عنوان تماشایی‌ترین جاذبه توریستی زیرزمینی لندن در اختیار عموم قرار گیرند.

موقعیت و تاریخچه تونل‌ها می‌تواند آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری لندن تبدیل کند، به‌ویژه که ساماندهی پروژه برعهده تیمی ماهر با برنامه‌های بلندپروازانه قرار دارد که در نظر دارند تونل‌ها را به بهترین جاذبه توریستی دائمی زیرزمینی لندن تبدیل کنند.

نکته قابل‌توجه این‌که متروی لندن نیز به‌صورت دوره‌ای تورهای لندن پنهان را برای کاوش در ایستگاه‌های مترو و تونل‌های متروکه شهر برگزار خواهد کرد.

پروژه شگفت‌انگیز تونل‌های لندن در صورت پیشرفت طبق برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۲۰۲۷ پذیرای نخستین بازدیدکنندگان خود خواهد بود.

رونمایی از جاذبه رمزآلود زیزمینی بریتانیا

کد خبر 691248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.