وحدت شیعه و سنی خار چشم دشمنان شده است

استاندار فارس گفت: وحدت و برادری بین شیعیان و برادران اهل تسنن در سراسر کشور و از جمله در استان فارس، خار چشم دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام شده است .

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه امروز _پنجشنبه، ششم مهرماه_ در دیدار با ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در شیراز اظهار کرد: امروز در استان فارس وحدت بین شیعیان و اهل تسنن در بالاترین سطح قرار دارد و برادران اهل تسنن ما با کمال آرامش در کنار شیعیان زندگی می‌کنند و هر دو طرف برای یکدیگر احترام متقابل قائل هستند.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت، این هفته را نمادی از وحدت مد نظر امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بین شیعه و سنی دانست و افزود: مدیریت ارشد استان در جهت وحدت هرچه بیشتر بین شیعه و سنی و جلوگیری از هرگونه تفرقه و اختلاف تاکنون کوشش بسیار کرده است.

در این دیدار همچنین ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، وحدت و همدلی موجود بین شیعه و سنی را در این استان مثال‌زدنی دانست و گفت: این وحدت و همدلی را در این استان با تمام وجود می‌بینیم و حس می‌کنیم.

وی یکی از شعارهای رئیس جمهور را مبتنی بر عدالت اجتماعی دانست و افزود: عدالت اجتماعی تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه آحاد جامعه از عدل، داد و برابری بهره‌مند باشند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به حمایت اهل سنت کشور از آیت‌الله رئیسی ادامه داد: بخشی از قول‌ها و وعده‌هایی که داده شد، امروز محقق شده و بخش‌هایی نیز در دست پیگیری و اقدام است.

وی از استاندار فارس درخواست کرد که فردی را از میان برداران اهل تسنن به عنوان مشاور خود در امور اهل سنت این استان انتخاب و معرفی کند.

کریمی افزود: این اقدام موجب هرچه بیشتر شدن وحدت و انسجام بین شیعه و سنی در این استان و الگویی برای سایر استان‌های کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: ما نخبگان بسیاری در میان اهل سنت داریم که سرمایه‌های کشور و نظام هستند و باید از وجود آن‌ها استفاده شود تا به خارج مهاجرت نکنند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که به الگوی عملی از وحدت واقعی برای جهانیان تبدیل شویم و آن‌ها ما را به عنوان الگو بپذیرند.

وی تصریح کرد: ریشه و دین شیعه و سنی یکی است و بین شیعیان و اهل تسنن آنقدر مشترکات وجود دارد که اختلاف‌نظرها به چشم نمی‌آید و ما نباید به خاطر اختلافات جزئی ریشه هم را هدف قرار دهیم، چرا که این خواست دشمن است و دشمن می‌خواهد بین شیعه و سنی تفرقه وجود داشته باشد.

کد خبر 691228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.