تنظیم مأموریت فرهنگی برای برگزاری جشن ۲۰ سالگی خواهرخواندگی اصفهان و سن‌پترزبورگ

معاون رئیس کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ از تنظیم مأموریت فرهنگی درباره هم‌اندیشی میان مسئولان دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ به منظور برگزاری جشن سالگرد ۲۰ ساله و حضور استاندار خبر داد.

به گزارش ایمنا، مامیشف نظامی عادل خانوویچ امروز_ پنج شنبه ششم مهرماه _در نشست مشترک با مسئولان شهرداری اصفهان اظهار کرد: اینکه در دو شهر زیبا و بزرگ اصفهان و سن پترزبورگ زندگی می‌کنیم، شانس بزرگی است، چراکه این دو شهر در زمینه علم تحقیق، پژوهش، صنعت، فرهنگ و هنر سابقه طولانی دارد.

وی با بیان اینکه همکاری مشترک میان دو شهر خواهرخوانده اصفهان و سن پترزبورگ برای هر دو طرف مفید و مثمر ثمر است، افزود: برگزار جشن ۲۰ سالگی عقد خواهر خواندگی از جمله نقاط هدف برای روزهای آتی است، بر این اساس یک مأموریت فرهنگی را درباره هم‌اندیشی میان مسئولان دو شهر به منظور برگزاری سالگرد ۲۰ ساله و حضور استاندار سن پترزبورگ در آن خواهیم داشت.

معاون رئیس کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ تصریح کرد: در این مأموریت فرهنگی، برنامه‌هایی را در نظر گرفته که شامل تعیین و تهیه یک نقشه راه سه ساله تا ۲۰۲۵ و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی است.

وی افزود: بی‌شک این همکاری نه تنها در زمینه فرهنگی بلکه باید در عرصه‌های گردشگری، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی، هنری و علمی نیز تقویت یابد، بر اساس مطالعات ما در سن پترزبورگ، شهر اصفهان نیز گام‌های موفقی را در زمینه سیستم‌های فاضلاب، پساب و آبرسانی برداشته است.

خانوویچ تصریح کرد: تبادل نظر مشترک در این زمینه مورد درخواست سن‌پترزبورگ است، در خصوص تصفیه آب و کاهش ریسک مواد آلوده موجود در آب نیز شهر اصفهان دارای گام‌ها و تجربیات موفقی است که خواستار به اشتراک گذاشتن آنها هستیم، بحث انرژی و کاهش هدر رفت انرژی نیز از دیگر موضوعاتی است که اهمیت زیادی برای شهر اصفهان داشت و همه این موارد می‌تواند در تدوین نقشه راه میان شهر سن پترزبورگ و اصفهان مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: به‌منظور تبیین و تدوین نقشه‌راه مشترک اصفهان -سن پترزبورگ از سوی شهر سن پترزبورگ، هماهنگی‌های لازم را با ارگان‌های مربوطه صورت داده و همه چیز آماده امضا تفاهم‌نامه است.

معاون رئیس کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ گفت: در خصوص مأموریت فرهنگی مسئولان شهر سن پترزبورگ، برنامه‌ریزی‌های اقتصادی نیز انجام گرفت و در این راستا جلسه مشترکی را با اتاق بازرگانی اصفهان برقرار کردیم، همچنین در بخش فرهنگی همچون موضوع سینما، تئاتر و دیگر موضوعات هنری نیز منتظر شنیدن پیشنهادات از سوی شهرداری اصفهان هستیم.

کد خبر 691205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.