آخرین اخبار خودرو سایبرتراک تسلا؛ از قابلیت‌ها تا زمان عرضه احتمالی به بازار

‌ایلان ماسک را همواره با ایده‌های خاص و بعضاً عجیبش می‌شناسیم و یکی از این ایده‌ها نیز خودرو سایبرتراک است. در این نوشتار ما به آخرین اخبار خودرو سایبرتراک، قابلیت‌ها و زمان عرضه احتمالی آن می‌پردازیم.

‌سایبرتراک تسلا به عنوان یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین پیکاپ‌های برقی جهان چندسالی است که جایگاه خاصی در اخبار خودروهای آینده‌نگرانه دارد و مدت زیادی است که طرفداران تسلا مشتاقانه اخبار آن را دنبال می‌کنند. این محصول بی‌تردید در صورت عرضه یکی از نوآورانه‌ترین محصولات در دسته خود خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از آن صورت بگیرد.

آخرین اخبار خودرو سایبرتراک تسلا

به گزارش تکراتو و به نقل از Motor1، طراحی خاص و مدرن سایبرتراک که بیش از هرچیز یادآور فیلم‌های علمی تخیلی است شاید نخستین وجه ممیزه پیکاپ جدید تسلا در قیاس با محصولات مشابه باشد. سایبرتراک به یک سفینه فضایی شباهت بیشتری دارد تا یک خودرو پیکاپ!

تسلا در سایبرتراک از پیشرانه‌هایی کاملاً برقی در چهار نسخه تک، دو، سه و چهار موتوره بهره برده است و گرچه در حال حاضر اطلاعات خاصی در خصوص قدرت و گشتاور نسخه‌های مختلف آن در دست نیست اما گفته شده که مدل پایه باید شتابی برابر با ۶.۵ ثانیه داشته باشد و می‌تواند مسافتی برابر با ۴۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. در مورد نسخه‌های دو و سه موتوره این ارقام به ترتیب عبارتند از ۴.۵ ثانیه با برد ۴۸۰ کیلومتر و ۲.۹ ثانیه با برد ۸۰۰ کیلومتر.

نسخه چهار موتوره هم به عنوان قدرتمندترین مدل، شتاب ۲.۵ ثانیه‌ای و بردی ۱۰۰۰ کیلومتری با یکبار شارژ دارد. موضوعی که نشان می‌دهد برترین نسخه تسلا سایبرتراک در نوع خود یکی از قدرتمندترین‌های بازار خواهد بود و رقبایش را به چالش سختی دعوت می‌کند. لازم به ذکر است که نهایت سرعت پیکاپ سایبرتراک تسلا به تناسب نسخه‌های مختلف چیزی بین ۱۸۰ تا ۲۱۰ کیلومتر اعلام است.

ظرفیت تسلا سایبرتراک برای حمل بار

آخرین اخبار خودرو سایبرتراک تسلا؛ از قابلیت‌ها تا زمان عرضه احتمالی به بازار

در مورد خودروهای پیکاپ مسئله ظرفیت حمل بار و قابلیت‌های آفرودی اهمیت زیادی دارد. سایبرتراک تسلا بنابر اعلام این شرکت توانایی حمل نزدیک به ۱۶۰۰ کیلوگرم بار و یدک‌کشی تریلر ۶۳۵۰ کیلوگرمی را دارد که طبعاً چنین مشخصاتی کاملاً راضی‌کننده هستند.

ایلان ماسک پیش از این و در مراسم رونمایی این محصول برای نمایش توانایی‌های بالای این محصول در برابر رقبا، ویدیویی از طناب‌کشی این خودرو با فورد F-150 پخش کرد. در این ویدیو محصول تسلا موفق می‌شود به سادگی پرفروش‌ترین پیکاپ دنیا را به دنبال خود بکشد.

سیستم تعلیق تسلا سایبرتراک

تسلا مدعی است که سایبرتراک با توجه به سیستم تعلیق بادی و امکان افزایش ارتفاع تا ۴۰ سانتی‌متری سطح زمین، به علاوه زوایای ورود و خروج ۳۵ و ۲۸ درجه‌ای در مسیرهای آفرود کارکرد بسیار ایده‌آلی دارد و در حد برترین‌های دسته خود ظاهر می‌شود. همچنین در این خودرو حالت‌های گوناگونی برای رانندگی تعریف شده که بسته به نوع کاربری و مسیر حرکت، قابل انتخاب هستند.

طراحی فضای داخلی تسلا سایبرتراک

آخرین اخبار خودرو سایبرتراک تسلا؛ از قابلیت‌ها تا زمان عرضه احتمالی به بازار

طراحی فضای داخلی تسلا سایبرتراک به اندازه ظاهر بیرونی شگفت‌آور و متفاوت نیست اما باز هم عناصری از طراحی خاص و متفاوت تسلا در آن به چشم می‌خورد. از طراحی دقیق صندلی‌ها تا داشبورد خاص و سفید رنگ خودرو همه‌چیز حاکی از تلاش طراحان برای نگاهی متفاوت به محصول جدید است.

شاید جالب باشد که بدانید جنس آلیاژ به کار رفته در اتاق خودرو تسلا سایبرتراک که در واقع نقش شاسی را هم ایفا می‌کند، از جنس همان آلیاژی است که در بدنه فضاپیمای استارشیپ شرکت اسپیس ایکس (دیگر شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک) به کار رفته است.

تسلا می‌گوید شیشه‌های سایبرتراک در برابر گلوله‌هایی با کالیبر ۹ میلی‌متری نیز مقاوم هستند. به علاوه تسلا یک نسخه خاص و سفارشی از این محصول ویژه کمپینگ را در نظر گرفته که با درخواست مشتریان و با قابلیت‌های ویژه عرضه می‌شود.

چالش‌های عرضه خاص‌ترین وانت برقی جهان؛ سایبرتراک چه زمانی به بازار می‌آید؟

با وجود همه خوش‌باوری‌ها نسبت به عرضه سریع سایبرتراک به بازار و فروش چشمگیر آن، فرایند تولید و عرضه سایبرتراک هم مانند بسیاری دیگر از وعده‌های ایلان ماسک بارها به تعویق افتاده است. البته هربار علل مشخصی برای تاخیر در عرضه پیکاپ خاص تسلا اعلام و متعاقباً تاریخ جدید عرضه نیز مشخص شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی و بنابر جدیدترین اخبار خودرو، ایلان ماسک اخیراً و در جریان جلسه سالانه تسلا با سهامدارانش اعلام کرده که وانت سایبرتراک این شرکت نهایتاً تا پایان سال جاری میلاد وارد خط تولید می‌شود.

آخرین اخبار خودرو سایبرتراک تسلا؛ از قابلیت‌ها تا زمان عرضه احتمالی به بازار

سایبرتراک نخستین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و همان زمان به گفته تسلا صدها هزار نفر با پرداخت صد دلار برای خرید این خودرو ثبت نام کردند. تسلا حتی بعدها مدعی شد که یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر برای خرید این محصول به روش پیش‌فروش اقدام کرده‌اند.

با وجود اینکه قرار بود سایبرتراک در اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه شود، این تاریخ بارها به تعویق افتاد. ایلان ماسک در توضیح علت تاخیر در تولید و عرضه این محصول گفته که طراحی خاص سایبرتراک سبب شده تا تولید آن با خطوط تولید رایج امکان‌پذیر نباشد.

در حال حاضر شتاب صفر تا ۱۰۰ قدرتمندترین مدل تسلا سایبرتراک ۲.۵ ثانیه اعلام شده و تسلا می‌گوید با هر بار شارژ آن می‌توان مسافتی ۱۰۰۰ کیلومتری را طی کرد. همچنین نهایت سرعت این پیکاپ ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

شرکت آمریکایی امیدوار است در سال‌های اولیه عرضه سایبرتراک بتواند سالانه ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نسخه از آن تولید و روانه بازار کند که برای محصولی چنین بدیع و خلاقانه شاید خیلی دور از انتظار نباشد!

در مورد قیمت سایبرتراک جزئیات خاصی در دست نیست اما در زمان رونمایی محصول در سال ۲۰۱۹ گفته شده بود که نسخه پایه با قیمتی ۴۰ هزار دلاری عرضه می‌شود.

با این وجود اما ماسک حالا نظرش را تغییر داده و گفته که با توجه به تورم و افزایش قیمت مواد اولیه، امکان عرضه سایبرتراک با این قیمت وجود ندارد. گرچه او قیمت جدیدی اعلام نکرده اما رسانه‌ها حدس می‌زنند نسخه پایه این دستگاه با قیمتی حدود ۷۰ هزار دلار روانه بازار شود.

دیدگاه شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات خود درباره سایبرتراک با ما به اشتراک بگذارید.

کد خبر 691154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.