هفتمین دو ماراتن بیابان لوت در کرمان برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به اجرای ۲۰ ویژه برنامه در هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: هفتمین دو ماراتن بیابان لوت در هفته گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در جشنواره شب‌های گردشگری کرمان، با اشاره به شعار هفته گردشگری ۱۴۰۲ با عنوان «گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» اظهار کرد: گردشگری استان کرمان با این همه ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها در بخش گردشگری می‌تواند با برنامه‌ریزی مشخص و هدفمند به جایگاه شایسته دست یابد و این امر مستلزم عزم جدی و به کارگیری منابع انسانی آموزش دیده، مجرب است.

وی افزود: گردشگری می‌تواند یکی از اولویت‌های توسعه پایدار در مسیر ایجاد اشتغال و کارآفرینی و همچنین رفع محرومیت در مناطق مختلف و به ویژه مناطق کمتر شناخته شده و کمتر توسعه یافته باشد و با سرمایه‌گذاری در بخش‌های متنوع گردشگری و اهتمام جدی در این حوزه به تحقق شعار سال سازمان جهانی گردشگری یعنی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز عمل کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های گذشته در صنعت گردشگری کشور تحولات خوبی انجام گرفته است که این امر را باید مدیون وزیر پرتلاش و فعال میراث‌فرهنگی باشیم که در روزهای اخیر هم شاهد سفر ایشان به شهرستان‌های جیرفت و بم بودیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به متوقف شدن ویروس کرونا توسط پزشکان و کادر درمان که باید از آنها تشکر کرد باید برای حضور گردشگران در استان کرمان و استفاده از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این استان برنامه‌ریزی کرد.

اجرای ۲۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته گردشگری در کرمان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نیز در ادامه به اجرای ۲۰ ویژه برنامه در هفته گردشگری اشاره کرد و افزود: در این هفته چندین اقامتگاه بوم‌گردی و دفتر خدمات مسافرتی افتتاح می‌شود و برنامه‌های مهمی همچون برگزاری نمایشگاه ۵۰ خودرو تاریخی، هفتمین دو ماراتن بیابان لوت، نشست با فعالان حوزه گردشگری و… خواهیم داشت.

سعید شاهرخی در ادامه به ثبت ۹ اثر جهانی، بیش از ۸۰۰ اثر ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده استان کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود این آثار استان کرمان دارای جایگاه قابل تأملی در سطح کشور است.

وی در ادامه به گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از انواع گردشگری، گردشگری سلامت است که هنگامی از آن صحبتی به میان می‌آید احداث بیمارستان‌های مجهز و طبیبان حاذق در ذهن‌ها تداعی می‌شود اما در واقع گردشگری سلامت همین برگزاری جشنواره‌های گردشگری است که نشاط و شادابی را در بین مردم به ارمغان می‌آورد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی تنها ابنیه تاریخی نیستند بلکه شامل آداب و رسوم، باورها و اعتقادات و… نیز می‌شود که همه با عنوان میراث ناملموس شناخته می‌شوند.

به گزارش ایمنا، جشنواره شب‌های گردشگری کرمان از شامگاه چهارشنبه پنجم مهرماه با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان، شهردار منطقه ۵ و جمعی از فعالان حوزه گردشگری شروع به کار کرد.

کد خبر 691146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.