بانک‌های فارس واحدهای تملک‌شده صنعتی را تا دو ماه آینده بازگردانند

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر اینکه براساس ماده قانونی اجازه نمی‌دهیم مانعی در حوزه تولید کشور ایجاد شود و هیچ بانکی حق تملک و تعطیلی واحدهای صنعتی را ندارد، گفت: دو ماه به بانک‌های فارس فرصت می‌دهیم که واحدهای تملک شده صنعتی را باز گردانند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، محمدباقر آقاعلیخانی عصر امروز_ چهارشنبه پنجم مهر_ در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع فارس به چرایی تشکیل ستاد تسهیل در کشور اشاره و اظهار کرد: بر اساس مباحث داخلی و خارجی و شرایط اضطراری کشور، این ستاد تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا است و دستگاه‌های کم کار به نهادهای بازرسی معرفی می‌شوند، افزود: دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان بازرسی و دادگستری در جلسات این ستاد حضور دارند.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: باید به این باور رسید که شرایط کشور، شرایط معمول نیست بلکه در شرایط جنگی اقتصادی قرار داریم و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در ١٠ سال گذشته تاکنون شعار سال را با عناوین اقتصادی معرفی می‌کنند.

آقاعلیخانی با تاکید بر اینکه بر اساس ماده قانونی اجازه نمی‌دهیم مانعی در حوزه تولید کشور ایجاد شود و هیچ بانکی حق تملک و تعطیلی واحدهای صنعتی را ندارد، گفت: دو ماه به بانک‌های فارس فرصت می‌دهیم که واحدهای تملک‌شده صنعتی را باز گردانند.

وی همچنین با بیان اینکه کارت بازرگانی به معنای خط تولید است و کسی حق توقف آن را ندارد، اضافه کرد: این حجم از تعلیق واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها قابل قبول نیست.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید همچنین از شناسایی قوانین مزاحم و معرفی آنها خبر داد و افزود: تغییرات تکنولوژی امروز در دنیا باید به عنوان اولویت قرار گیرد و وظیفه امروز ما کاهش فاصله‌ها است.

آقاعلیخانی اضافه کرد: ۱۹۲ مورد مشکل نیز در حوزه تولید کشور شناسایی و برای آن حل مسئله انجام شده است.

وی که معتقد است باید به سمت شکوفایی اقتصاد کشور و کمک به بخش خصوصی پیش برویم، گفت: گرفتاری بخش خصوصی بسیار زیاد است و باید از ریزش آن جلوگیری کرد.

به گزارش ایمنا، پانصد و چهل و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع کشور و کمیته اجرایی ارتقا توان تولید اقتصاد مقاومتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد و در خصوص حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی، کمک به تسریع، تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، حمایت و کمک به توسعه صادرات محصولات تولیدی استان رفع و راهکار اجرایی و عملیاتی ارائه شد.

کد خبر 691008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.