می‌توان الگوی مدیریت شهری اسلامی را به سایر کشورها تسری داد

استاندار اصفهان با بیان اینکه شهرداری‌های کشور در قله‌های مدیریت شهری جهان هستند، گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی نیازمند چنین نگاه و دانش مدیریت شهری هستند که می‌توان با تهیه مستندات این کار را انجام داده و الگوی مدیریت شهری در ایران اسلامی را به سایر کشورها نیز تسری داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی عصر امروز _چهارشنبه پنجم مهرماه_ در آئین رونمایی و واگذاری ماشین آلات عمرانی، خدماتی و حمل‌ونقل درون شهری به شهرداری‌های استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌ها، اقلیم، فرهنگ و آداب و رسوم یکی از مواردی که برای ایجاد احساس تعلق به محیط باید به آن توجه کرد، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است که متناسب با امکانات و ظرفیت‌های موجود باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: اگر از نگاهی بالاتر از سطح استان به کشور نگاه کنیم مشخص است که بضاعت‌هایی که در استان‌های مختلف در حوزه طبیعت گردی و سایر حوزه‌ها وجود دارد، می‌تواند ظرفیت جدیدی برای توسعه حوزه گردشگری باشد که شهرداران و دهیاران باید به آن توجه داشته باشند.

استاندار اصفهان گفت: مأموریت‌های شهرداری از بدو تولد تا پس از فوت را شامل می‌شود و هیچ سازمانی این میزان تنوع فعالیت و خدمت‌رسانی را بر عهده ندارد، بنابراین پرداختن به همه وظایف شهرداری‌ها قابل تبیین براساس وظایف و مأموریت‌های شهرداری‌هاست و اگر شهرداران در همه این حوزه‌ها در پیوند با اقتصاد حرکت کنند، وضعیت شهرها بهبود می‌یابد.

مرتضوی اضافه کرد: امروز از ماشین‌آلات و تجهیزات متعددی که ابزاری برای خدمت‌رسانی مناسب‌تر در استان است رونمایی می‌شود، به همت شهرداران از سال گذشته تاکنون، بالغ بر ۴۱۳ دستگاه ماشین‌آلات مختلف در استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بارندگی بی سابقه‌ای در برخی شهرستان‌ها و استان‌های مجاور اتفاق افتاد، اگر امکانات، تجهیزات و آمادگی شهرداران شهرهای غربی نبود، مسائل و مشکلات متعددی به وجود می‌آمد.

استاندار اصفهان گفت: تدبیر برای فراهم‌سازی تجهیزات لازم برای خدمت‌رسانی به مردم، یکی از اولویت‌های استان است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تجهیز استان به امکانات حمل و نقل انجام شده است.

مرتضوی اضافه کرد: همه امکانات و ماشین‌آلات توزیع شده از سال گذشته تاکنون به همت بنگاه‌های اقتصادی داخل کشور تهیه شده است، نگاه به افکار انقلابی و مجاهدانه ظرفیت‌های این چنینی را فراهم کرده است، در ادامه مسیر نیز باید تلاش کنیم الگوی جهان اسلام بوده و خدمت‌رسانی به مردم را برای سایر کشورها در قالب بسته‌های ارائه کند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های کشور در قله‌های مدیریت شهری جهان هستند، ادامه داد: بسیاری از کشورهای اسلامی نیازمند چنین نگاه و دانش مدیریت شهری هستند که می‌توان با تهیه مستندات این کار را انجام داده و الگوی مدیریت شهری در ایران اسلامی را به سایر کشورها نیز تسری داد.

کد خبر 691001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.