تعامل آتش‌نشانی اصفهان با  ۱۵ شرکت دانش‌بنیان و ۵ دانشگاه معتبر کشور

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با بیش از ۱۵ شرکت دانش‌بنیان و پنج دانشگاه معتبر کشور همکاری و تعاملات لازم را داریم و در این راستا در حال انجام بسیاری از پروژه‌ها با این شرکت‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امید باقری امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه _در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پهنه شهر اصفهان را از طریق ۳۲ معیار همچون معابر کم‌عرض، ساختمان‌های بلند مرتبه، بافت فرسوده، موقعیت‌های استراتژیک و نقاط مخاطره‌آمیز شهر اصفهان با تعاملی که با ارگان‌ها داشته احصا کرده‌ایم که در قالب پهنه‌بندی خطر حریق شهر اصفهان در حال اجرا هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین بافت فرسوده شهر در منطقه سه است که ۱۰ درصد از تعداد حریق را در این منطقه شامل می‌شود، افزود: یکی از پروژه‌های بزرگی که در این زمینه کار کردیم، پروژه ارزیابی ریسک بناهای تاریخی بوده است که به‌طور کامل و آزمایشی میدان امام (ره) و بازمانده حاشیه آن بررسی شد و حتی مواد موردنیاز برای اطفای حریق هم مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فراخوان ارزیابی ریسک حریق در بازار اصفهان انجام شده است و در پی انتخاب فرد محق این مهم هستیم.

وی ادامه داد: پیرو تدوین سند تکنولوژی در سازمان آتش‌نشانی با بهره‌گیری از متخصصان داخلی سازمان، آتش‌نشانان نخبه و علاقه‌مند به مباحث نوآوری، هسته فناورانه سازمان آتش‌نشانی را تشکیل دادیم و مدیریت تکنولوژی را در سازمان آتش‌نشانی مستقر کردیم.

باقری افزود: با توجه به نیازسنجی‌های پژوهشی و فناورانه که به‌صورت ادواری در تمام سازمان انجام می‌گرفت، تمام چالش‌ها در هسته فناوری سازمان ارزیابی و برای مرتفع کردن آن پیشنهادات ارائه و در راستای اجرا فازبندی‌های لازم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که برای تدوین سند تکنولوژی سازمان مدنظر قرار گرفته نقشه راه تکنولوژی سازمان است، گفت: پس از انجام بررسی اولویت‌بندی‌ها و نیازسنجی‌های سازمان تا سال ۱۴۰۵، نقشه راه تکنولوژی را به‌طور کامل تدوین کردیم.

بیش از ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات به‌روز حرفه‌ای خریداری و به ناوگان نجات در کوهستان افزوده شده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با بیش از ۱۵ شرکت دانش‌بنیان و پنج دانشگاه معتبر کشور همکاری و تعاملات لازم را داریم، در این راستا در حال انجام بسیاری از پروژه‌ها با این شرکت‌ها هستیم.

وی در توضیح اقدامات صورت گرفته برای امدادرسانی در بازار بزرگ اصفهان گفت: برای اختلاف سطح‌ها در بازار بزرگ، موتورهای چهارچرخ در سازمان آتش‌نشانی به‌کار گرفته شده است.

باقری یادآور شد: کارگروهی به نام HSE (شامل سه بعد سلامت، ایمنی و محیط زیست) را در سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان تشکیل دادیم ؛ ۹۰ درصد افرادی که در این کارگروه حضور دارند دارای تحصیلات علمی و آکادمیک HSE بوده و آتش نشان هم هستند.

وی تاکید کرد: در زمینه محیط زیست و بحث پنل‌های خورشیدی اقدام کرده‌ایم، کف و فوم هایی را به کار خواهیم گرفت که دوستدار محیط زیست باشد.

در ادامه سرآتشیار مهدی مقدس‌زاده، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در خصوص حوادث کوه، گفت: یک ایستگاه ثابت آتش‌نشانی و پایگاه امدادرسانی در نزدیکی کوه صفه و پایانه صفه قرار دارد، همچنین در زمان‌های تراکم جمعیت، تجهیزات و اکیپ‌های تخصصی نجات در ارتفاع و کوهستان در محل کوه صفه حضور داشته است و برای بحث عملیات نفس گیر در کوهستان امدادرسانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات به‌روز حرفه‌ای خریداری و به ناوگان نجات در کوهستان افزوده شده است.

کد خبر 690986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.