سربازان گمنام امام زمان (عج) ضربات سنگینی بر پیکره دشمن وارد کردند

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در این مدت سربازان گمنام امام زمان (عج) ضربات سنگینی بر پیکره دشمن وارد کردند، گفت:هدف نوبل سیاسی است، اما جایزه مصطفی (ص) انگیزه حکیمانه دارد و به دنبال معرفی نخبگان و تقدیر بزرگان علم در دنیای اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان، در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: مبادا امروز فریب دنیا و زرق و برق آن را بخوریم، دیروز جاهلیت به گونه‌ای بود و امروز به شکلی دیگر خودنمایی می‌کند.

وی افزود: نباید فریب سبک و سیاق زندگی‌های مدرن را خورد، اگرچه دانش و علم بسیار ارزشمند و مؤثر است، اما نباید فریب علوم ظاهری و اصطلاحی را خورد، امروز به برکت اسلام و قرآن رفتار و فرهنگ ما ترقی کرده است و ما همیشه به انوار قدسی قرآن نیاز داریم.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تنها عنصری که انسان را نجات می‌دهد و به تمدن نوین اسلامی می‌رساند، توجه به دستورات الهی و فرامین دینی است.

وی افزود: بعد از فروپاشی شوروی سابق در بوسنی و هرزگوین، اتفاقاتی رقم خورد که در جاهلیت صدر اسلام هم انجام نشده بود و جهل را در دوره معاصر به تصویر کشید.

محمودی با تبریک و شادباش هفته وحدت، از همه افراد و سازمان‌هایی که حماسه ایثار، شهادت و دفاع مقدس را گرامی داشتند تقدیر و تشکر کرد و گفت: روز گذشته پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران در عین کوتاهی بسیار اندیشمنانه و پر مغز بود.

وی اظهار کرد: شهیدان بر دنیا و آخرت ما مؤثر هستند و ستارگان راهنما و هدایت بشریت محسوب می‌شوند؛ این ستارگان در جای جای میهن اسلامی ما درخشش دارند و مردم ما حتی در مناطق کوچک و روستاها تعداد زیادی شهید داده‌اند و امروز هر جای وطن، این ستارگان درخشان حضور دارند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: شهیدان الگویی برای همه زمان‌ها هستند و منش و سیره شهدا باید به نسل امروز معرفی شود.

وی جهاد تبیین را یک ضرورت برای جامعه امروز برشمرد و تصریح کرد: لازم است قبل از آنکه دشمن قلب و مغز جوانانمان را به دست بگیرد، این گنجینه‌های نورانی دفاع و حماسه را به نسل جوان شناساند.

محمودی با بیان اینکه از جمله انگیزه‌های شهیدان حکمت بوده و حکمت گمشده مؤمن است، ادامه داد: ساخت و پرتاب ماهواره نور ۳ اثر همین حکمت‌ها و انگیزه‌های شهیدان است؛ کشورهای محدودی هستند که همزمان امکان ساخت و پرتاب ماهواره را دارند، اما ما با این حکمت‌ها و تلاش همراه با تدین به قله نزدیک شده‌ایم.

وی تصریح کرد: در این مدت سربازان گمنام امام زمان (عج) ضربات سنگینی بر پیکره دشمن وارد کردند و این نیز از ثمرات همین حکمت‌ها است.

اما جمعه موقت اصفهان با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان افزود: جایزه مصطفی (ص) امسال در اصفهان در حال برگزاری است که به نوعی با جایزه نوبل که بیش از علمی بودن سیاسی شده، تنه می‌زند؛ هدف نوبل سیاسی است، اما جایزه مصطفی (ص) انگیزه حکیمانه دارد و به دنبال معرفی نخبگان و تقدیر بزرگان علم در دنیای اسلام است.

کد خبر 690974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.