مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری اصفهان: ۳۰ میلیون مترمکعب کمبود آب داریم

مدیرعامل‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سالانه هشت میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده فاضلاب شهری در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد، گفت: برای آبیاری فضای سبز این کلان‌شهر ۳۰ میلیون مترمکعب کمبود آب داریم.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود شش هزار هکتار عرصه فضای سبز در شهر اصفهان وجود دارد که ۶۰ میلیون مترمکعب به‌صورت سالانه نیازمند آب است، در حالی که کمتر از ۳۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز اصفهان با آب شرب آبیاری نمی‌شود، افزود: پیش از این برای آبیاری فضای سبز، تعدادی چاه آب در اختیار داشتیم که با خشکسالی‌های اخیر فقط تعداد اندکی چاه فعال در اختیار داریم که آن‌ها نیز با کاهش کیفیت شدید و شوری همراه است و با توجه به اختصاص نیافتن آب رودخانه زاینده‌رود به عرصه‌های فضای سبز شهری اصفهان با مشکل شدید در نگهداری فضای سبز روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز شهری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه هشت میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده فاضلاب شهری در اختیار سازمان پارک‌ها قرار می‌گیرد که توسط شهرداری اصفهان با صرف هزینه زیاد، تصفیه مجدد، ضد عفونی و در شبکه توزیع آب فضای سبز تزریق می‌شود.

وی در رابطه با اینکه چقدر از فضای سبز شهری با استفاده از تانکر آبیاری می‌شود، ادامه می‌دهد: زیرساخت‌هایی در شهر برای انتقال آب با عنوان کلکتورها و مخازن داریم، اما در مناطق چهار، شش، ۱۲ و ۱۳ و محدوده ناژوان به دلیل خشکسالی و از دست دادن منابع آبی و نبود آب در زاینده‌رود، با تانکر آبیاری می‌شود.

عرفان‌منش افزود: اکثر مناطق شهر با بحران آب دست و پنجه نرم می‌کنند که این وضعیت برای شهر اصفهان است و امیدواریم مسئولان شهر برای رفع این بحران اقدام عاجل انجام دهند.

کد خبر 690930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.