«استفاده بهینه از خشکاله‌ها» به شهروندان منطقه ۵ اصفهان آموزش داده می‌شود

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: طرح کاهش پسماند(خشکاله) با هدف کاهش حجم پسماند غذایی خانگی و استفاده بهینه از این پسماندها برای کاهش تولید پسماند و بازیافت این مواد به خوراک ارگانیک دام برای دامداری‌های خانگی در سطح منطقه پنج از آذرماه ۱۴۰۱ ارائه و اجرا شد و همچنان ادامه دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در مبادله خشکاله اظهار کرد: طرح خشکاله و آموزش مراحل آن به شهروندان می‌تواند عادت‌های نادرست مربوط به بازیافت را تغییر دهد.

وی افزود: طرح کاهش پسماند (خشکاله) با هدف کاهش حجم پسماند غذایی خانگی و استفاده بهینه از این پسماندها برای کاهش تولید پسماند و بازیافت این مواد به خوراک ارگانیک دام برای دامداری‌های خانگی در سطح منطقه پنج از آذر ماه ۱۴۰۱ ارائه و اجرا شد و همچنان ادامه دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: برای اجرای این طرح، پوستر اطلاع‌رسانی چالش به‌همراه آموزش روش تهیه خوراک دام از ضایعات میوه و سبزیجات در منزل، همچنین اعلام راه‌های تحویل و استفاده از این محصول آماده‌سازی و منتشر و شهروندان به شرکت در این چالش دعوت شدند.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی ویژه کاهش تولید پسماند و خشکاله در مراکز فرهنگی سطح منطقه ویژه بانوان، مدارس و فرهنگیان برگزار و شهروندان متقاضی آموزش داده شده و راهنمایی شدند.

کارگر با اشاره به هدف از آموزش خشکاله به شهروندان، گفت: کاهش آلودگی و حجم ناشی از پسماندهای غذایی، کاهش حجم شیرابه، تولید خوراک سالم و ارگانیک دام و کاهش هزینه‌های دامداری‌های سنتی در خرید خوراک دام از جمله اهداف این آموزش است.

در محله‌هایی که شهروندان زباله‌ها را خارج از نوبت بگذرانند، نیروهای آموزش به محله رفته و روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ خانه را آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: نتایج آموزش‌ها و اقدامات صورت گرفته در سطح منطقه پنج طبق نظر شهروندان شرکت‌کننده نشان از رضایت آن‌ها دارد ضمن اینکه کمک بزرگی به شهرداری برای جمع‌آوری زباله می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات آموزشی صورت گرفته در سطح این منطقه گفت: این اقدامات شامل طراحی و انتشار پوستر آموزشی در مراکز فرهنگی، ورزشی، آموزشی و فضای مجازی، برگزاری همایش‌های ویژه آموزش خشکاله ویژه بانوان در فرهنگ‌سراهای سطح منطقه به‌طور متناوب، برگزاری دوره ویژه و تخصصی مدیرباش و آموزش دانش‌آموزان و شهروندان در خصوص خشکاله است.

وی با اشاره به سایر آموزش‌ها در واحد امور شهر اداره خدمات‌شهری منطقه پنج گفت: طی بررسی و بازدید میدانی مسئول امور شهر که روزانه انجام می‌شود، در محله‌هایی که شهروندان زباله‌ها را خارج از نوبت بگذرانند، نیروهای آموزش به محله رفته و روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ خانه را آموزش می‌دهند.

کارگر ادامه داد: روزها و ساعت حمل زباله به شهروندان یادآوری می‌شود و در صورت رعایت نکردن شهروندان و گزارش‌های مردمی به واحد ۱۳۷ شهرداری به شهروندان متخلف اخطار داده می‌شود؛ آموزش دیگری که در این واحد انجام می‌شود «تفکیک از مبدا» با هدف تغییر سبک زندگی و کاهش حجم زباله است.

کد خبر 690840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.