شکست حصر آبادان مبدا سایر پیروزی‌ها در جنگ شد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه راه شهدا و روحیه جهادی باید تداوم داشته باشد، گفت: ۴۲ سال پیش طی یک عملیات با مشارکت مردم، سپاه و ارتش حصر آبادان شکسته و مقدمه‌ای برای سایر پیروزی‌های رزمندگان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد حسینی امروز _ چهارشنبه پنجم مهرماه_ در مراسم سالگرد شکست حصر آبادان اظهار کرد: پنجم مهرماه برای آبادان یک روز تاریخی است، چراکه ۴۲ سال پیش طی یک عملیات با مشارکت مردم، سپاه و ارتش حصر آبادان شکسته و مقدمه‌ای برای سایر پیروزی‌های رزمندگان شد.

وی افزود: تحول بزرگی را از آن تاریخ در دوران جنگ داریم و یک همبستگی میان دو نیروی نظامی کشور ایجاد و این امیدواری موجب شد که پیروزی‌های بزرگی کسب شود و در ادامه آن فتح خرمشهر انجام شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه دفاع مقدس اقداماتی همچون چاپ کتاب و ساخت فیلم انجام شده است، اما صدها برابر آن باید کار انجام شود چراکه همواره نیازمند روحیه ایثار، فداکاری و شهادت طلبی هستیم.

حسینی با اشاره به محاصره ۳۳۰ درجه‌ای آبادان، تاکید کرد: پیروزی‌های دوران جنگ و دفاع مقدس باید گرامی داشته شوند تا جوانان امروز بدانند که گذشتگان و پدران آنها چه فداکاری‌های انجام دادند و چه دشواری‌هایی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: راهی شهیدان برگزیدند باید تداوم داشته باشد تا کشور آباد شود، چراکه در دوران جنگ جهاد نظامی بود و امروز جهاد سازندگی، جهاد علمی و تبیین است، ما در همه عرصه‌ها نیازمند روحیه جهادی هستیم که نمونه‌ای از آن را در دوران کرونا مشاهده کردیم.

کد خبر 690753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.