مقایسه تبلت سامسونگ با اپل
مقایسه تبلت سامسونگ با اپل

تفاوت قیمت فاحشی بین تبلت‌های آی‌پد و سامسونگ وجود دارد.

تبلت اپل یا همان آی‌پد همیشه اغواکننده است؛ اما این برند تنوع تبلت‌های سامسونگ را ندارد. از طرف دیگر کاربرد اپل در ایران در سال‌های اخیر تا حدود زیادی کاسته شده است، اما می‌توانیم به جرات بگوییم کیفیت ساخت آی‌پد فوق‌العاده است. اگر شما هم مرتباً در حال مقایسه تبلت سامسونگ با اپل هستند تا یکی از آنها را بخرید، ما در این‌جا این دو را به‌طور کامل با هم مقایسه کرده‌ایم. احتمالاً با کمک این مقایسه تبلت سامسونگ با اپل می‌توانید راحت‌تر انتخاب کنید.

مقایسه تبلت سامسونگ با اپل از نظر قیمت

اولاً و واضح‌تر از همه، تفاوت قیمتی فاحشی بین تبلت‌های آی‌پد و سامسونگ وجود دارد. آیفون‌های اپل همیشه گران‌تر از گوشی‌های سامسونگ بوده‌اند، بنابراین، جای تعجب نیست که این روند در دنیای تبلت‌ها نیز ادامه داشته باشد.

ارزان‌ترین آی‌پد (مدل پایه آی‌پد نسل ۱۰) با قیمتی حدود سه برابرِ ارزان‌ترین تبلت سامسونگ، به فروش می‌رسد. این تفاوت نزدیک به ۳۰۰ دلار است.

برعکس، قیمت گران‌ترین آی‌پد و گران‌ترین گلکسی تب چندان دور از هم نیستند. آی‌پد پرو نسل ششم در حال حاضر تقریباً قیمتی مشابه با Tab S8 Ultraدارد، اما باز هم ۲۰۰ دلار از آن گران‌تر است. با توجه به این‌که در محدوده‌های بالای قیمت، ۲۰۰ دلار رقم بالایی نیست، به‌طور تقریبی می‌توانیم بگوییم گران‌ترین آی‌پد و گران‌ترین گلکسی تب در یک رنج قیمت قرار دارند.

مقایسه تبلت سامسونگ با اپل از نظر سیستم عامل

اپل برای تمامی محصولات خود به سیستم عامل اختصاصی خود متکی است. قبلاً سیستم عامل آی‌پد و آیفون یکی بود، اما از سال ۲۰۱۹، آی‌پد به iPadOS خود متکی است. از سوی دیگر، تبلت‌های سامسونگ همیشه در سیستم عامل با گوشی‌های سامسونگ مشترک بوده‌اند.

هرکدام از این سیستم‌های عامل، ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما چیزی که همه ما می‌دانیم این است که IOS رفاقت چندانی با سایر سیستم‌های عامل ندارد. درحالی‌که با خرید تبلت سامسونگ که مجهز به اندروید است، به‌راحتی می‌توانید با تبلت‌ها و گوشی‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. با این حال، و به‌همین دلیل، امنیت IOS بیشتر از اندروید است.

مقایسه تبلت سامسونگ با اپل از نظر کارکرد

هنگام مقایسه تبلت سامسونگ با اپل می‌بینید که هر دوی آنها کارکردهای زیادی دارند. شاید نتوان گفت که کارکرد اپل از سامسونگ بیشتر است و یا برعکس، بلکه می‌توان کارکردهای ویژه هرکدام از آنها را به‌شکل مجزا بررسی کرد.

ادغام یکپارچه بین iPad، iPhone، Apple Watch، MacBook و AirPods تجربه کاربری واقعاً استثنایی را برای کسانی که در اکوسیستم اپل زندگی می‌کنند فراهم می‌کند. سازگاری با Apple Pencil هم واقعاً تجربه منحصربه‌فردی است. حقیقت این است که سامسونگ این اندازه از همبستگی را بین محصولات خود ندارد. اما کاربردهای تبلت‌های سامسونگ را نیز نباید دست‌کم گرفت.

Galaxy Tab بسیاری از ویژگی‌های iPad از جمله اثرانگشت، نمایش‌های تقسیم صفحه، قلم مخصوص، انجام چندکار به‌شکل همزمان و… را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این می‌تواند به‌راحتی با ویندوز ارتباط برقرار کند؛ کاری که آی‌پد در آن ضعیف است.

مقایسه تبلت سامسونگ با اپل از نظر فضای ذخیره‌سازی

به‌طور کلی، ارزان‌ترین نسخه هر تبلت، نسخه‌ای با کمترین فضای ذخیره‌سازی است. با این حال، اگرچه ممکن است از اطلاعات ارائه‌شده توسط برندها به‌نظر برسد که ارزان‌ترین گلکسی تب اس ۸ پلاس و آی‌پد پرو ۱۱ اینچی، هر دو ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارند، اما این در واقع درست نیست؛ زیرا گلکسی تب اس ۸ پلاس، مانند اکثر تبلت‌های سامسونگ، دارای اسلات کارت microSD است. در مقابل این گزینه، هرگز برای آی‌پد موجود نبوده است. در مقابل اپل اجازه دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری را به شما می‌دهد که البته این گزینه در سامسونگ هم موجود است.

ارزان‌ترین آیپد ایر که ممکن است قیمت آن بسیار معقول به‌نظر برسد، تنها ۶۴ گیگابایت ناچیز، فضا دارد و این چیزی است که در مقایسه تبلت سامسونگ با اپل واقعاً چشمگیر است.

مقایسه تبلت سامسونگ با اپل از نظر قلم

Apple Pencil، Apple Pencil 2 و Samsung S-Pen در نسخه‌های مختلف آن، همگی از بهترین قلم‌های تبلت هستند. برای کارهای خلاقانه حرفه‌ای روی تبلت، یک قلم خوب ضروری است، و این قلم‌ها همگی حساسیت فشار خوبی داشته و حداقل تاخیر را دارند.

با این حال، S-Pen یک مزیت قابل توجه دارد و آن این است که وقتی یک تبلت سامسونگ دارای قلم را می‌خرید، قلم در بسته‌بندی وجود دارد. اما در مورد اپل این‌طور نیست. بلکه باید قیمت اضافی را برای خرید قلم اپل بپردازید.

قلم اپل و سامسونگ

قلم اپل و سامسونگ

آی‌پد را انتخاب کنیم یا گلکسی تب؟

پاسخ این سوال برای هرکسی متفاوت از دیگری است. همان‌طور که افراد گوناگون در انتخاب ماشین لباسشویی، لپ‌تاپ، لباس و.... اولویت‌های مختلفی دارند، انتخاب بین آی‌پد و تبلت گلکسی نیز بر اساس اولویت شخصی است. اگر قیمت خرید تبلت برای شما مهم نیست و طرفدار اپل هستید، احتمالاً آی‌پد گزینه بهتری برای شما است. اما اگر محدودیت هزینه دارید و می‌خواهید به تعداد زیادی از نرم‌افزارها و ارتباطات بدون تحریم دسترسی داشته باشید، سامسونگ را انتخاب کنید. قیمت تبلت سامسونگ کمتر است و تقریباً همان ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با همه این‌ها، تجربه ثابت کرده است که افرادی که در اکوسیستم اپل وارد شده‌اند به‌سختی از آن خارج می‌شوند. دلیل آن شاید کاملاً معلوم نباشد، اما طرفداران این برند، محصولات آن را یک گزینه کامل و بی‌نقص می‌دانند. اما افرادی که بیرون از این اکوسیستم هستند چنین نظری ندارند.

در انتها پس از مقایسه تبلت سامسونگ با اپل، این خود شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. خبر خوب این است که هر کدام از این دستگاه‌ها را که انتخاب کنید، می‌توانید آن را در زومیت پیدا کرده و بخرید.

کد خبر 690628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.