باکیفیت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی

مؤلفه‌های پایداری، آموزش، مراقبت و سلامت، زیرساخت‌های شهری، فرهنگ و محیط زیست به عنوان چند شاخص‌ اصلی و تعیین‌کننده کیفیت زندگی شهری محسوب می‌شوند. وین توانسته با کسب امتیازهای بالا در مباحث کیفی، عنوان باکیفیت‌ترین شهر جهان برای زندگی را کسب کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کیفیت زندگی تعریفی بسیار ساده دارد، اینکه ساکنان هر شهر چه شرایطی را در زندگی خود تجربه می‌کنند. همه ساله کیفیت زندگی در شهرهای جهان از ابعاد مختلف شامل مراقبت سلامت، فرهنگ و محیط زیست، کیفیت زیرساخت‌ها، پایداری و آموزش مورد بررسی قرار می‌گیرد و بهترین آن‌ها مشخص می‌شود. در ادامه به معرفی باکیفیت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی می‌پردازیم.

وین

وین، پایتخت اتریش، در سال ۲۰۲۳ توانست از ۱۰۰ امتیاز شاخص کیفیت زندگی جهانی ۹۸.۴ امتیاز کسب کند و عنوان باکیفیت‌ترین شهر جهان برای زندگی را از آن خود کند. پایتخت اتریش از نظر پایداری ۱۰۰ امتیاز را کسب کرد و به عنوان پایدارترین شهر جهان نیز شناخته شد. جالب است بدانید که در بررسی‌های انجام شده وین برای مؤلفه‌های آموزش، مراقبت سلامت و زیرساخت‌ها نیز موفق به کسب ۱۰۰ امتیاز کامل شد و تنها در زمینه فرهنگ و محیط زیست ۹۳.۵ امتیاز را کسب کرد.

باکیفیت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی

کپنهاگ

کپنهاگ، پایتخت دانمارک که در جهان به عنوان شهر دوچرخه نیز شناخته شده است در سال ۲۰۲۳ در بخش شاخص کیفیت زندگی امتیاز ۹۸ را از آن خود کرد. این شهر از نظر پایداری، آموزش و زیرساخت‌ها موفق به کسب امتیاز ۱۰۰ شد و در حوزه‌های مراقبت سلامت و فرهنگ و محیط زیست به ترتیب ۹۵.۸ و ۹۵.۴ امتیاز را از آن خود کرد.

باکیفیت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی

ملبورن

ملبورن، پایتخت استرالیا، با کسب امتیاز ۹۷.۷ جایگاه سوم شهرهای جهان را از نظر کیفیت زندگی به خود اختصاص داد. ملبورن یکی از شهرهای جهان با بیشترین تنوع فرهنگی محسوب می‌شود زیرا مهاجرانی از سراسر دنیا را در خود جا داده است. این شهر از نظر فرهنگ و محیط زیست موفق به کسب ۹۵.۸ شد و در زمینه پایداری ۹۵ امتیاز گرفت، با این حال مراقبت سلامت، پایداری و زیرساخت‌های شهر همگی ۱۰۰ امتیاز کامل را از آن شهر کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که پایتخت استرالیا میزبان یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های درمانی جهان است و مراکز خصوصی و عمومی مراقبت سلامت به وفور در آن قابل دسترسی است.

باکیفیت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی

سیدنی

سیدنی در استرالیا، که میزبان مشهورترین خانه اپرای دنیا است، در جهان از جنبه‌های مختلفی مانند برخورداری از کافه‌های مجلل و چشم‌اندازهای طبیعی شگفت‌انگیز محبوبیت دارد. این شهر در سال ۲۰۲۳ با کسب ۹۷.۴ امتیاز در شاخص کیفیت زندگی به عنوان چهارمین شهر برتر جهان شناخته شده است. سیدنی در زمینه مراقبت سلامت، آموزش و زیرساخت موفق به کسب ۱۰۰ امتیاز شد، در حوزه پایداری ۹۵ امتیاز را از آن خود کرد و در بخش فرهنگ و محیط زیست ۹۴.۴ امتیاز گرفت.

باکیفیت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی

ونکوور

ونکوور در کانادا به واسطه سطح بالای شادی در میان مردم، آب‌وهوای کوهستانی، برخورداری از سواحل بی‌شمار و میزبانی لذیذترین غذاها در دنیا شهرت دارد. این شهر در شاخص کیفیت زندگی در سال ۲۰۲۳ امتیاز ۹۷.۳ را کسب کرد و به عنوان پنجمین شهر زیست‌پذیر جهان شناخته شد. کسب امتیازهای ۱۰۰ در مراقبت سلامت و آموزش، ۹۵ در پایداری، ۹۶.۴ در زیرساخت و ۹۷.۲ در فرهنگ و محیط زیست در تبدیل ونکوور به یکی از بهترین شهرهای باکیفیت جهان برای زندگی نقش مهمی ایفا کرده است.

باکیفیت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی

کد خبر 690408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.