خدمات فرهنگی و رفاهی گلزار شهدای مدافع حرم قم تقویت شود

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: بزرگ‌ترین گلزار شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه(س) قم قرار دارد که باید خدمات آن از نظر رفاهی و فرهنگی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مرتضی استقامت امروز – دوشنبه سوم مهرماه - در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در استان قم ۱۷۰ بانوی شهید، جانباز و ایثارگر داریم که باید نسبت به تجلیل اقدام کرد.

وی با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس، افزود: در کشور چندین مادر وجود دارند که چند فرزند خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند که این موضوع ارزش و اهمیت والایی دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: بزرگترین گلزار شهدای مدافع حرم در قم با ۴۲۲ شهید مدافع حرم در بهشت معصومه قم قرار دارد اما خدمات به این گلزار شهدا آنطور که شایسته است صورت نمی‌گیرد.

استقامت به فضاسازی و خدمات دهی در گلزار شهدای دیگر کلانشهرها اشاره و تصریح کرد: گلزار شهدای اصفهان محل پاتوق خانواده‌ها برای تجدید عهد با شهدا است اما در قم چنین شرایطی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه باید امکانات و مسائل فرهنگی برای این گلزار شهدا ایجاد شود، گفت: یک نکته مهم این است که از نظر ترافیکی دسترسی خوبی برای بهشت معصومه وجود ندارد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه در این زمینه همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند، ادامه داد: خدمات فرهنگی و خدمات رفاهی در بهشت معصومه باید ارتقا یابد.

استقامت با انتقاد از نگاه صرفاً تجاری به ورودی‌های شهر قم، تاکید کرد: علما، مشاهیر و نخبگان بسیاری در قم دفن هستند اما در ورودی‌های شهر قم نشانه و نمادی از این بزرگان نداریم.

کد خبر 690244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.