زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود

شهردار قم گفت: دفاع مقدس لیلة القدر انقلاب اسلامی است که هنوز اسرار زیادی برای بازگو کردن به نسل جوان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز – دوشنبه سوم مهرماه - در همایش بصیرت افزایی و جهاد تبیین و عطر افشانی مزار شهدای گمنام و مدافعان حرم که در سالن شهید خزعلی آرامستان بهشت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد رشادت‌ها، ایثار و فداکاری کسانی بوده که با دست خالی مقابل تمام ابرقدرت‌های جهانی ایستادند.

وی با بیان اینکه جنگ برای کسانی که حضور داشتند مشخص است ولی باید برای نسل جوان، زوایای پنهان و حتی آشکار آن معرفی شود، افزود: لیله‌القدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس است و همانگونه که در عظمت این شب احادیث و روایات مختلفی وجود داشته برای دفاع مقدس نیز زوایایی وجود دارد که باید تبیین شود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه دشمنان زمانی که با هرج و مرج، ترور و هجمه‌های همه جانبه به جایی نرسیدند تنها راه شکست انقلاب را برپایی جنگ مستقیم دانستند، اضافه کرد: در شرایطی که انسجامی نه در کشور و نه در نیروهای مسلح بود، جوانان این کشور با رهبری مردی خدایی و با بهم زدن نظم جهانی یک وجب از خاک کشور را به دشمنان واگذار نکردند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به مشارکت بیش از ۵۰ کشور در جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: نتایج جنگ تحمیلی امروز در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد و اگر روند پیشرفت در کشور وجود دارد به برکت همان روحیه و وجود برکات دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: باز شدن راه‌های اعتقادی، الگوگیری کشورها و محور مقاومت، افزایش تاب‌آوری مردم، افزایش روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت، استقلال سیاسی، ایجاد خودباوری و الگوگیری درس‌های بوده که از دفاع مقدس در کشور به وجود آمده است.

شهردار قم با بیان اینکه شهدا شمع و ستارگان کشور هستند، اضافه کرد: دفاع مقدس یادآور عظمت‌های فرهنگ ایرانی اسلامی است و با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان به سعادت دنیوی و اخروی دست یافت.

زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود

کد خبر 690184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.