۲۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در کاشان اجرا می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان از اجرای ۲۰۰ برنامه ویژه دفاع مقدس خبر داد.

سرهنگ کریم اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در تشریح برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این برنامه‌ها در سطوح مردمی و محله محور در مساجد، مدارس، و مجموعه‌های تولیدی نظیر کارخانجات، ادارات و غیره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال «ما متحدیم» است افزود: تکریم و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران، اهدای ۱۰۰۰ پک لوازم تحریر از طرف بسیج به دانش آموزان بی بضاعت، حضور خانواده شهدا و ایثارگران در کلاس‌های مدارس و خاطره گویی، اکران فیلم جشنواره عمار در سطح مدارس و مساجد، برگزاری ۲۰ یادواره شهدا در سطح شهرستان و برپایی نمایشگاه فرهنگی تا قله افتخار (روایت صعود انقلاب اسلامی) در گلزار شهدای دارالسلام کاشان از جمله برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت است، در همین راستا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با ترویج فرهنگ ایثار، مهربانی و ولایت مداری راه شهدا را ادامه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: سال‌های دفاع مقدس نقطه اوج ایمان، عمل، اراده و امید بود و نه تنها فراموش شدنی نیست بلکه هنوز برکات آن را در کشور لمس و مشاهده می‌کنیم.

اکبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس گنجینه‌ای گرانبها برای کشور، گفت: جنگ موضوعی ناپسند است ولی برکات زیادی را برای کشور ما رقم زد و عامل رشد و پیشرفت بیشماری در عرصه‌های مختلف شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: آن روزهای دفاع مقدس در اوج کمبودها توانستیم خیلی از راه‌ها و درها را گشوده و به همه نسل‌ها ثابت کنیم کشور ما برای اولین بار مقابل ۳۸ کشور دنیا با دست خالی جنگید و پیروز شد.

وی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران راهگشای بسیاری از کشورهای منطقه است به عنوان مثال پیاده روی اربعین طرح باشکوهی که ۲۲ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان در یک مسیر قرار می‌گیرند و با یک هدف گام بر می‌دارند که از برکات این نظام است.

به گفته وی شهدا نقش آفرینان دفاع مقدس و عامل این برکات هستند که با گرامی داشت راه و یاد آنها همه ساله به تبیین هدف آنها برای نسل جوان می‌پردازیم.

اکبری منطقه کاشان را بسیار درخشان در ایام دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: کاشان با تقدیم ۱۸۰۰ شهید، ۴۰۰ جانباز، ۲۰۰ آزاده و ۲۰ هزار رزمنده نقش پررنگی در جنگ تحمیلی و پشتیبانی داشته و کارنامه‌ی درخشانی را از خود بر جای گذاشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان و سرداران کاشانی در جنگ افزود: فرمانده‌هان سپاه بانه و پاوه همچنین بانوان کاشانی و گروه‌های جهادی که نقش پشتیبانی را داشتند در این دو منطقه از افراد کاشانی بودند که تأثیر بی نظیری در آن ایام منطقه ایفا کردند.

وی نقش کاشانی‌ها را در جنگ تحمیلی پشتیبانی و هم اکنون در دوران جنگ نرم بسیار پررنگ اعلام کرد و افزود: امروز نیز مردمان نجیب این خطه با در خط تولید و توسعه اقتصادی در راه ولایت مداری و فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشته و خوش درخشیده‌اند و نقش بسزایی در خودکفایی کشور ایفا می‌کنند.

اکبری از برپایی نخستین نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس کشور در کاشان خبر داد و خاطر نشان کرد: کشور ما اکنون جایگاه رفیعی در ساخت تجهیزات نظامی و پهپادی دارد که گوشه‌ای از این تولیدات را در نمایشگاه «تا قله‌ی افتخار» به نمایش گذاشتیم تا جوان امروز علاوه بر شناخت بهتری از دستاوردهای نظام به مقایسه کشور ایران با غرب بنشیند و از داشته‌های خود آگاه شود و به خود ببالد.

وی

اکبری در پایان با اشاره به اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در کاشان افزود: این برنامه‌ها از روز چهارشنبه ۲۹ شهریور آغاز شده و تا شب میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) (یازدهم مهر) ادامه خواهد داشت.

کد خبر 689987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.