مشکلات دهستان درود فرامان بخش مرکزی کرمانشاه بررسی شد

نماینده مردم کرمانشاه و جمعی از مدیران اجرایی استان کرمانشاه از دهستان درود فرامان بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی امروز _شنبه، اول مهرماه_ برای دیدار با روستاییان و عشایر دهستان درود فرامان راهی این منطقه واقع در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه شد و در مسجد روستای گاوشان علیا در اجتماع اهالی حضور یافت و ضمن گفت‌وگو با اهالی، مسائل و مشکلات منطقه را با حضور جمعی از مدیران اجرایی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار داد.

محمد رشیدی در حاشیه دیدار مردمی خود با اهالی دهستان درود فرامان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توفیق یافتم امروز در جمع مردم خوب و عشایر غیور منطقه درود فرامان حضور یابم و مشکلات را از نزدیک مشاهده و مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه اهالی از قبل مراجعه داشتند و مشکلات منطقه را مطرح کردند، بنابراین برخی مشکلات پیگیری شده است، از جمله وضعیت جاده‌های منطقه و به‌ویژه راه‌های روستایی که اکنون بخشی از راه‌ها آسفالت شده است و بخشی دیگر هم در حال آسفالت است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از مشکلات اهالی این منطقه موضوع تقاطع غیر هم‌سطح بزرگراه شرقی و مسیر ارتباطی به این منطقه است که تلفات جاده‌ای زیادی دارد و خطرناک است و برای کاهش خطرات جاده، مذاکراتی شده تا فعلاً راه زیر گذر آن انجام و در دسترس اهالی قرار گیرد، اما باید ساخت روگذر با اولویت در دستور قرار بگیرد و ساخته شود.

وی افزود: البته یک بخش از این مسیر در حوزه شهرداری کرمانشاه است و همین جا درخواستی از شهرداری کرمانشاه دارم که مسیری که در حوزه شهرداری است را تیغه‌زنی و آسفالت کند تا مسیر آریاشهر به درود فرامان با امنیت در اختیار اهالی قرار بگیرد.

رشیدی در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلات اهالی در حوزه آبرسانی بود که با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در محل تماس گرفته شد و مطالبات به حق اهالی به ایشان منتقل و از مدیرعامل آبفا خواسته شد برای رفع مشکل آب شرب اهالی پروژه مجتمع آبرسانی شادمان که به ۳۴ روستا آبرسانی خواهد کرد، زودتر تکمیل و بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: طبق اطلاعی که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان داد، این پروژه تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اگر این پروژه تکمیل شود قسمت عمده‌ای از مشکلات آب این منطقه برطرف می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه گازرسانی به منطقه درود فرامان جلساتی با مدیرعامل شرکت گاز استان داشتم و توافقی با شرکت گاز استان صورت گرفت، حال پیرو آن توافق بحث گازرسانی به روستاهای باقی مانده در حال انجام است و بزودی به اتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات این منطقه بحث زیست محیطی است که می‌توان به وجود مرکز بازیافت زباله و نخاله شهر کرمانشاه در مسیر این دهستان اشاره کرد که این مرکز از زباله شهر کرمانشاه کود و کمپوست تولید می‌کند.

رشیدی گفت: ضمن اینکه وجود این مرکز یک کار ارزشمند و علمی است، اما به لحاظ زیست محیطی و بوی تعفن آن، زندگی اهالی را سخت کرده است و باید فکری برای رفع دغدغه‌های اهالی کرد.

وی خاطرنشان کرد: پشتوانه این نظام و این انقلاب مردم هستند و این نظام با حضور و حمایت مردم مستقر شده است و امیدوارم بتوانیم رضایت مردم را کسب کنیم و حضور مسئولان در بین مردم و در روستاها و بخش‌ها قابل توجه است و می‌تواند در رفع مشکلات مردم تأثیر گذار باشد.

کد خبر 689885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.