رژه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو + عکس

کاروان ورزش ایران با ۲۸۹ ورزشکار در ۳۴ رشته ورزشی در رژه مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو امروز _شنبه یکم مهرماه_ برگزار شد؛ مراسم در استادیوم مرکز ورزشی المپیک هانگژو با نام مستعار «نیلوفر بزرگ» برگزار شد. این استادیوم تنها در فاصله چهار کیلومتری دهکده ورزشکاران قرار دارد. بلافاصله پس از آغاز مراسم، رژه کشورها آغاز شد و کاروان افغانستان به عنوان اولین کشور رژه رفت.

رژه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو + عکس

کاروان ایران با نام «شهید محسن حججی» در این دوره از بازی‌ها حضور دارد و در مراسم افتتاحیه پس از کشور اندونزی رژه رفت. جواد فروغی ملی‌پوش تیراندازی و ناهید کیانی ملی‌پوش تکواندو پرچم‌داران کاروان ایران بودند که با در دست داشتن پرچم ایران جلوتر از سایر ورزشکاران، رژه رفتند.

رژه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو + عکس

لباس ایران در مراسم افتتاحیه، برای مردان کت طوسی، شلوار سرمه‌ای تیره و کتانی سفید و برای زنان نیز مانتو طوسی با شلوار و مقنعه سورمه‌ای تیره و کتانی سفید بود. کاروان ورزش ایران با ۲۸۹ ورزشکار در ۳۴ رشته ورزشی در نوزدهمین دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده است. شعار کاروان «ایمان، ایران، افتخار» است.

رژه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو + عکس

وانگ‌شون قهرمان المپیک شنا و یکی از مشعل‌داران دیجیتالی بازی‌های آسیایی امروز در مراسم افتتاحیه هانگژو مشعل را روشن کرد. مشعل بازی‌های آسیایی که از هشتم سپتامبر در ۱۱ شهر در استان ژجیانگ به حرکت درآمده بود، در بیستم سپتامبر بعد از ارسال یک روزه قبل از رسیدن به استادیوم مرکز ورزشی المپیک هانگژو، به این شهر بازگشت.

وانگ یکی از شش ورزشکاری بود که مشعل نهایی را در استادیوم گرداند. پنج ورزشکار دیگر شامل یه شیون قهرمان المپیک شنا، قهرمان المپیک تنیس روی میز فن ژندونگ، قهرمان اسکی آزاد المپیک زمستانی پکن شو منگتائو، قهرمان المپیک وزنه‌برداری شیء ژیونگ و قهرمان سابق بدمینتون جهان لی لینگ‌وی می‌شوند.

رژه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو + عکس

به گزارش ایمنا، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین چند روزی است آغاز شده اما امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً این رقابت‌ها کلید خورد و قطعاً در روزهای آینده اتفاقات بسیار جذابی در انتظار این شهر چین است.

کد خبر 689856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.