نهایی‌شدن پیش‌نویس قرارداد تکمیل سامانه «سپهتن» برای تجهیز ناوگان اتوبوسی 

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از نهایی‌شدن پیش‌نویس قرارداد تکمیل سامانه سپهتن برای تجهیز ناوگان اتوبوسی در بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «شهریار افندی‌زاده» با اشاره به‌ضرورت ارائه خدمات مطلوب در حوزه حمل‌ونقل کشور، با بیان سوابق به‌کارگیری سامانه سپهتن، اظهار کرد: سپهتن، سامانه کنترل و پایش رفت‌وآمد کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در جاده‌های کشور است و از سال ۱۳۹۳ گام‌های مؤثری درباره پایش اتوبوس‌ها که از لحاظ ایمنی تردد اهمیت بالایی دارد برداشته شده است. در این زمینه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری پلیس راهور فراجا، یک نرم‌افزار داخلی در حوزه تصادفات، تخلفات و سرعت غیرمجاز طراحی و پیاده‌سازی کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در خصوص این سامانه، اضافه‌کرد: هدف از راه‌اندازی بخش مسافری سامانه سپهتن، تجهیز ۱۵ هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی به این سامانه است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون سامانه و تجهیزات تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به‌روزرسانی شده و در حال حاضر نیز در ۶ کریدور پُرتردد ناوگان اتوبوسی زیر نظر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعمال کنترل‌ها در پاسگاه‌های پلیس‌راه انجام می‌شود. البته در حال حاضر از این تعداد، داده‌های حدود ۶ هزار دستگاه قابل دریافت است.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه هدف مطلوب تسریع در روند انجام کار تا تکمیل پیاده‌سازی این سامانه بر روی ناوگان موردنظر است، تصریح‌کرد: به‌منظور ادامه و تکمیل کار و باتوجه‌به پایان مهلت زمانی توافق‌نامه اولیه، پیش‌نویس قرارداد پشتیبانی سامانه سپهتن اتوبوسی، در اواسط مردادماه ۱۴۰۲ توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به سایر طرفین توافق‌نامه شامل پلیس راهور فراجا و شرکت صا ایران ارسال شده است.

وی ادامه‌داد: پلیس راهور فراجا نیز ملاحظات و پیشنهادهای اصلاحی خود را در ابتدای شهریور به سازمان ارسال کرده که با اعمال اصلاحات و ملاحظات مذکور، نسخه اصلاحی قرارداد برای امضای به شرکت صاایران ارسال شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود: با نصب این سامانه و کنترل وسایل نقلیه عمومی، رفتار رانندگان در طول سفر، مجوزهای لازم برای حمل بار و مسافر، تخلفات رانندگی و ایمن بودن سفر بررسی و کنترل می‌شود و در نتیجه کاهش تصادفات، جان‌باختگان و مصدومان حوادث رانندگی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 689560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.