کمبود امکانات درمانی و تهدیدات معادن از مشکلات تیران است

امام جمعه تیران و کرون گفت: کمبود امکانات درمانی و تهدیدات زیست محیطی و سرمایه‌ای معادن از مشکلات این شهرستان است که به نگاه جدی مدیریتی برای حل آن نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان امروز _جمعه، سی‌ویکم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه تیران به دو دغدغه جدی شهروندان این شهرستان اشاره و اظهار کرد: کمبود امکانات درمانی از مشکلات جدی و احداث بیمارستان تخصصی با امکانات و تجهیزات برای خدمات‌رسانی به بیماران از مطالبات جدی و چندین ساله این منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: احداث بیمارستان امام رضا (ع) و توسعه تجهیزات و امکانات در بخش بهداشت و درمان این منطقه باید در دستور کار جدی مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری قرار گیرد و مردم نیز مطالبه خود را جدی پیگیری کنند.

امام جمعه تیران و کرون با بیان اینکه آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان بر رفع این نیاز تاکید دارند، تصریح کرد: ایشان احداث بیمارستان امام رضا (ع) تیران را لازم و ضروری خوانده و از مسئولان می‌خواهد تا آن را جدی پیگیری کنند.

وی با اشاره به فعالیت معادن در تیران و کرون گفت: معدن شن و روی در تیران فعالیت گسترده‌ای دارد که تنها مشکلات زیست محیطی آن برای مردم مانده و خسارت جدی به طبیعت این شهر می‌زند.

حجت‌الاسلام رشیدیان ادامه داد: وجود این معدن هیچ منفعتی را برای شهرستان در راستای اشتغال‌زایی و یا رفع نیازهای منطقه نداشته و تنها سرمایه‌های معدنی را از این منطقه خارج می‌کند.

وی اضافه کرد: مردم این شهرستان نسبت به تبعات زیست محیطی و آسیب‌های آن برای منطقه ناراضی هستند و از مسئولان امر پیگیری اصلاح این وضع را دارند.

خطیب جمعه تیران به هفته دفاع مقدس، مهارت تورم و آغاز فصل علم و دانش نیز اشاره کرد و اذعان داشت: دفاع مقدس ارزش‌های زیادی را برای کشورمان ایجاد کرد و امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا به یک کشور ابر قدرت معروف است.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی و سربلندی نظام حاصل ایستادگی و مقاومت است و این روحیه نباید در بین مردم کشور تضعیف شود.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به روند به رشد اقتصاد کشورمان گفت: حذف صفر از پول کشور به کاهش مشکلات اقتصادی کمک کرده و لازم است مجلس و دولت در این خصوص کار کنند.

وی اضافه کرد: در سال جاری هیچ مانعی برای مهار تورم و رشد تولید وجود ندارد و مسئولان امر نباید فرصت‌ها را از دست بدهند.

امام جمعه تیران همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: رنگ و بوی معنویت باید در مدارس همزمان با آغاز مهرماه رونق پیدا کند و موضوعاتی مثل نماز جماعت و شرکت دانش آموزان در نماز جمعه پیگیری شود و روحانیون نیز ارتباط خود را با مدارس تقویت کنند.

وی یادآور شد: خانواده‌ها نقش تربیتی خود را ایفا کنند و نگذارند فرصت‌ها از بین برود و دشمن از آن بهره بگیرد.

کد خبر 689519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.