سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل، محاکمه غرب و دفاع از قرآن بود

معاون اول رئیس جمهور سخنرانی آیت الله رئیسی در صحن سازمان ملل را محاکمه غرب و آمریکا و دفاعی مقتدرانه از قرآن و اسلام دانست و اظهار امیدواری کرد که نتایج دیدارهای رئیس جمهور در سازمان ملل خوب و سازنده باشد.

به گزارش ایمنا، محمد مخبر امروز (چهارشنبه) در نشست هیات وزیران با قدردانی از گزارش مثبت بانک مرکزی از رشد اقتصادی کشور، به سخنرانی مقتدرانه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و اظهار کرد: سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، به نوعی محاکمه غرب و آمریکا و دفاعی مقتدرانه از قرآن و اسلام بود که توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران، کشورهای مسلمان و جوامع انقلابی محسوب می‌شود.

مخبر همچنین به دیدارهای مختلف رئیس‌جمهور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گریزی زد و گفت: رئیس جمهور کشورمان در این سفر دیدارها و مذاکرات مثبت و سازنده‌ای با سران و مقامات کشورهای مختلف داشته است که امیدواریم نتایج و دستاوردهای سازنده این مذاکرات را شاهد باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه از وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به‌خاطر تلاش‌های انجام گرفته برای آزادسازی منابع و دارایی‌های کشورمان قدردانی کرد و افزود: هدف‌گذاری دولت تخصیص منابع در راستای تحقق شعار سال یعنی رشد تولید و مهار تورم و همچنین مردمی‌سازی اقتصاد است و تیم اقتصادی دولت به‌ویژه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید در این زمینه کوشا باشند.

مخبر از وزارت نفت نیز به‌خاطر مدیریت مطلوب در بخش تامین و توزیع بنزین مورد نیاز مردم با توجه به افزایش مسافرت‌ها در ایام اربعین، حجم بالای سفرها به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر و رشد قابل توجه ترددها در تعطیلات اخیر قدردانی کرد.

فرزین: رشد اقتصادی امسال، مثل سال گذشته ناموزون نیست

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری شاهد رشد اقتصادی در تمامی بخش‌ها هستیم اظهار کرد: رشد اقتصادی در برخی حوزه‌ها، خارج از تصورات و پیش‌بینی‌ها بوده است. به‌عنوان مثال در بخش نفت امروز رشد ۱۶,۵ درصدی داریم و در بخش‌های دیگر صنایع و معادن، کشاورزی، خدمات، ساختمان و سایر بخش‌ها نیز با روند رو به رشد مواجه هستیم.

فرزین افزود: سال گذشته رشد اقتصادی در برخی حوزه‌ها، خوب و در برخی حوزه‌ها، ضعیف‌تر بود و هر چه به پایان سال نزدیک شدیم، این روند بهتر شد. وی تاکید کرد: مشخصه و ویژگی قابل توجه رشد اقتصادی در سال جاری، این است که این رشد، مثل سال گذشته ناموزون نیست و تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها با رشد خوبی روبه‌رو هستند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته برای نخستین بار پس از ۱۰ سال نرخ تشکیل سرمایه در کشور مثبت شد و در سال جاری نیز این عدد همچنان مثبت است، گفت: پیش‌بینی بانک مرکزی این است که آمارهای رشد اقتصادی فصل تابستان نیز مثبت باشد و اگر بتوانیم نرخ رشد ۶ درصدی را حفظ کنیم و به این روند استمرار ببخشیم، شاهد جهش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

کد خبر 688960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.