اینجا خانواده‌ها هم در کنار فرزندشان به کلاس‌های آموزشی می‌آیند

مسئول کانون فرهنگی منتظران مهدی (عج) با اشاره به برگزاری کلاس‌هایی به‌صورت هم‌زمان برای والدین و فرزندان گفت: کلاس‌هایی برای رشد خانواده‌ها نیز داریم، چون اگر خانواده رشد نکند نمی‌تواند ما را در این مسیر همراهی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رهبر معظم انقلاب بارها درباره اهمیت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری آن‌ها توصیه و تاکیداتی داشته و در این راستا حدود هشت سال قبل توصیه خردورزانه‌ای به روحانیون و ائمه جماعات مساجد داشتند و تاکیدشان بر توجه و اهتمام جدی امامان جماعت نسبت به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بود.

رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در جمع روحانیون و ائمه جماعات استان خراسان شمالی فرمودند: ««من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج؛ شایسته نیست که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکاری بسیج، این کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید.»

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین وجه تمایز کانون‌های فرهنگی مساجد با دیگر بخش‌ها را مردمی بودن، مشارکت عموم مردم و انجام فعالیت‌های فرهنگی توسط اقشار مختلف جامعه دانست و در این راستا حضور گروه‌های مختلف جوانان، همچنین کودکان و نوجوانان در محیط کانون‌های فرهنگی امری قابل توجه است.

اینجا خانواده‌ها هم در کنار فرزندشان به کلاس‌های آموزشی می‌آیند

یکی از این کانون‌های فرهنگی فعال، کانون فرهنگی منتظران مهدی (عج) است که سید سجاد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی کانون فرهنگی منتظران مهدی (عج) از سال ۱۳۷۹ در خیابان امام خمینی آغاز شد، اظهار کرد: دغدغه فرهنگی این کانون در حوزه تربیتی است، به این معنا که جوان و نوجوانان دنیای پیرامون خود را بیشتر را بشناسند و بتوانند در کنار فعالیت‌های فرهنگی، رشد پیدا کنند.

وی افزود: فعالیت در حوزه تربیتی امری تخصصی است و جدای از اقدامات فرهنگی به شمار می‌رود، یعنی اینکه برای تربیت قبل و بعد از بلوغ چه وظایفی برعهده داریم و چه روشی باید پیش بگیریم، یک موضوع تخصصی است.

مسئول کانون فرهنگی منتظران مهدی (عج) تصریح کرد: دوران جذب کودکان و نوجوانان، قبل از بلوغ دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم است که از طریق فعالیت‌های عمومی و تخصصی مانند مسابقه، مصاحبه با خانواده‌ها به شناختی نسبی از اعتماد به نفس یا گوشه‌گیری نوجوانان، میزان همراه بودن خانواده و… دست می‌یابیم.

اینجا خانواده‌ها هم در کنار فرزندشان به کلاس‌های آموزشی می‌آیند

وی اضافه کرد: خانواده‌ها برای اینکه فرزندان‌شان به مساجد و کانون‌ها بیایند، دغدغه‌های مختلفی دارند در این راستا لازم است که مسیری بسازیم و باعث رشد آن‌ها شویم، در واقع باید چشم‌اندازی برای خانواده‌ها ارائه دهیم که قرار است چه اتفاقی در راستای تربیت فرزندان‌شان رخ دهد.

احمدی با اشاره به برگزاری کلاس‌هایی به‌صورت هم‌زمان برای والدین و فرزندان گفت: کلاس‌هایی برای رشد خانواده‌ها نیز داریم، چون اگر خانواده رشد نکند نمی‌تواند ما را در این مسیر همراهی کند، برای مثال بعضی خانواده‌ها صرف آموزش‌های مذهبی به فرزندان‌شان را کار فرهنگی می‌دانند درصورتی که فعالیت‌های فرهنگی فراتر از این موضوع است.

اینجا خانواده‌ها هم در کنار فرزندشان به کلاس‌های آموزشی می‌آیند

وی تصریح کرد: پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان که فرمودند «سعی کنید قوه تفکر دانش‌آموزان را زیاد کنید»، در این فکر هستیم که قوه تفکر و تعقل دانش‌آموزان را تقویت کنیم که در مقابله با مسائل مختلف فکر کنند و خوب و بد را بسنجند و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

مسئول کانون فرهنگی منتظران مهدی (عج) ادامه داد: این کانون طبق نظام‌نامه تربیتی آقای صفایی حائری‌، آموزش می‌دهد و مربی‌ها همه صفائی‌خوان هستند.

وی افزود: از لحاظ تأمین هزینه باتوجه به اینکه اینجا منطقه محروم و مهاجرپذیر است با مشکلاتی مواجه هستیم، از این رو از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که در رسیدن به اهداف تربیتی، در زمینه بودجه کمک‌هایی به این کانون فرهنگی صورت دهند.

کد خبر 688921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.