تعامل و هماهنگی بین دستگاهی در مدیریت سیلاب آستارا

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان از پیش‌بینی به موقع بارش‌ها و تعامل بسیار خوب بین بخشی دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بحران در کنار آماده‌باش سراسری ابراز رضایت کرد و گفت: به دنبال جاری شدن سیلاب پل خروجی آستارا به سمت تالش تخریب شد و با هماهنگی بین دستگاه‌ها این سیلاب تلفات جانی نداشت.

به گزارش ایمنا، وحید خرمی روز گذشته _سه‌شنبه بیست‌وهشتم شهریورماه_ اظهار کرد: بارندگی شدیدی که از بامداد دوشنبه در آستارا آغاز شد که در یک روز بارش ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلی‌متری انتظار می‌رفت، در حالی که در مدت زمان پنج ساعت ابتدایی بارش‌ها در این شهرستان ۲۶۵ تا ۲۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ داد که معادل یک سال دبی بارش در یک استان است.

وی با بیان اینکه پیش از تشدید بارندگی‌ها همه دستگاه‌ها، ادارات و بخش‌های مرتبط در منطقه در حالت آماده‌باش بودند، افزود: به منظور جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم با همکاری و تعامل خوب دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری، فرمانداری، ستاد مدیریت بحران و وزارت کشور انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت از شروع بارندگی دبی بارش‌ها به ۳۲۰ میلی‌متر رسید، خاطرنشان کرد: احتمال چنین بارش و سیلابی در آستارا هر یکصد سال یک بار رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: در پی تشدید بارندگی‌ها، هیچ یک از رودخانه‌ها از مسیر خارج نشدند و سیلاب پیش آمده، متأثر از تشدید بارندگی‌ها در منطقه بوده است.

خرمی از پیش‌بینی به موقع بارش‌ها و تعامل بسیار خوب بین بخشی دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بحران در کنار آماده‌باش سراسری ابراز رضایت کرد و گفت: به دنبال جاری شدن سیلاب پل خروجی آستارا به سمت تالش تخریب شد و با هماهنگی بین دستگاه‌ها ازجمله استانداری، وزارت نیرو و وزارت کشور این سیلاب تلفات جانی نداشت.

کد خبر 688790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.