فعالیت ۴۰۰ مبلغ در مدارس استان مرکزی

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه استان مرکزی از حضور و فعالیت ۴۰۰ مبلغ در سال تحصیلی پیش رو در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حامد زمانی، امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم شهریورماه _ در حاشیه برگزاری همایش آموزشی و توجیهی مبلغین طرح امین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مبلغین دوره‌های تخصصی را برای حضور در مدارس سپری کرده‌اند و از اول مهرماه در تمامی مقاطع تحصیلی برای ارتباط گیری با دانش آموزان، اساتید و اولیا به فعالیت خواهند پرداخت.

وی افزود: امسال، یازدهمین سالی است که کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان مرکزی در حال اجرای طرح امین است و این همایش براساس شیوه هر ساله در حال برگزاری است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه استان مرکزی با تاکید بر اجرای ۱۰ اصل تربیتی پیرامون اصول و فروع دین، اخلاق دینی و ولایت فقیه در مدارس توسط مبلغین تصریح کرد: حوزه‌های علمیه بر اساس مهم‌ترین نیاز مدارس این ۱۰ اصل را در نظر گرفته است و مبلغین آموزش‌های لازم را در این موضوعات دیده‌اند تا نتایج مثبتی برای استان و کشور حاصل شود.

بهبود اوضاع فرهنگی جامعه و فضای مدرسه‌ها نسبت به سال گذشته

احمدرضا نوازنی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: ما فرهنگی بهتر از فرهنگ قرآنی نداریم و اگر می‌خواهیم کار تربیتی کنیم باید فعالیت قرآنی انجام دهیم. ملت و آئینی که قرآن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند پایدارتر هستند و دنیا و آخرت آنها تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید تمام فعالیت‌های خود را با قرآن هماهنگ کنیم، ادامه داد: یک رفتاری ممکن است در جامعه‌ای رایج شود، اما اگر مورد تأیید شرع نباشد، فعالیت فرهنگی و پرورشی نیست چراکه فعالیت پرورشی کاری است که از قرآن نشأت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: اعتقاد دارم که اگر با استدلال و زبانی فلسفی با دانش آموزان سخن بگوییم، نمی‌توانیم با تأثیرگذاری مثبتی روبه‌رو شویم، در صورتی که در مدارس برای دانش‌آموزان به عنوان یک برادر و خواهر دلسوز و با اخلاقی صحیح رفتار کنیم، بهتر می‌توانیم روی آن‌ها تأثیر گذاریم.

نوازنی با اشاره به فراهم بودن زمینه همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، گفت: قابل پذیرش نیست که در تربیت مذهبی دانش آموزان کوتاهی شود، در کار تربیتی باید همه دست به دست هم دهیم و از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح برای تربیت دانش‌آموزان، گفت: اگر برنامه داشته باشیم و با اخلاق و رفتار درست با دانش آموزان رفتار کنیم نتیجه درست خواهیم گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: اوضاع فرهنگی جامعه و فضای مدرسه‌ها نسبت به پارسال بهتر شده و این اتفاق نتیجه برنامه ریزی و فعالیت صحیح در مدارس است.

کد خبر 688707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.