تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر و داستان «شهر من»

رئیس دفتر تخصصی ادبیات و زبان و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان از تمدید مهلت ارسال اثر به چهارمین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان «شهر من» در اصفهان خبر داد.

الهه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در زمینه برگزاری همایش، جشنواره، کارگاه و کلاس‌های آموزشی با موضوع ادبیات اظهار کرد: «شهر من» عنوان چهارمین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی است؛ هجدهم تیرماه فراخوان این جشنواره اعلام و مهلت ارسال آثار تا سی‌ام شهریور معین شد؛ اما به دلیل استقبال خوبی که از این جشنواره شده است زمان آن تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره غنی‌سازی متون ادبیات کودک و نوجوان و استفاده از ابزار تأثیرگذار شعر و داستان برای آموزش غیرمستقیم کودک و نوجوان در زمینه شهروندی است.

رئیس دفتر تخصصی ادبیات و زبان و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان بابیان اینکه این جشنواره شامل دو بخش داستان و شعر برای کودک و نوجوان است و بخش ترجمه و آثار ویژه زاینده‌رود نیز به آن اضافه‌شده، تصریح کرد: هنگامی‌که صحبت از برنامه کودک و نوجوان می‌شود شبهه‌ای در آن به وجود می‌آید که آیا سازنده آثار این جشنواره مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان، خود این قشر هستند یا فیلم‌هایی است که برای کودک و نوجوان ساخته می‌شود؛ در همین راستا لازم به ذکر است که در این جشنواره بزرگ‌سالانی برای کودک و نوجوان شعر می‌نویسند.

وی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که نویسندگان اصفهان به احمد اکبرپور، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان علاقه خاصی دارند، کارگاهی با موضوع ایده‌های خلاقانه در موضوعات شهری، دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه با حضور وی برگزار شد که شرکت‌کنندگان این جشنواره توانستند از ظرفیت علمی این نویسنده برای ارسال آثارشان به این دوره از جشنواره استفاده کنند.

کد خبر 688603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.