۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
سه قانون عجیب در ایتالیا!

قوانین عجیبی در بعضی از کشورهای جهان وجود دارد که برای افراد غیر بومی شوک‌ فرهنگی است؛ ایتالیا یکی از مقاصدی است که در هریک از شهرهای آن قانون‌های جالب قرارداری بین شهروندانش وجود دارد که برای گردشگران اغلب عجیب است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای ایتالیا آنقدر مملو از سنت‌ها، جشنواره‌ها و آداب و رسوم مختلف است که شاید حتی متوجه نشوید که کوچک‌ترین حرکات نیز یک سنت است.

میلان؛ لبخند اجباری

ظاهراً مردم میلان باید همیشه هنگام بیرون رفتن لبخند بزنند. تنها افرادی که از این قانون عجیب مستثنی می‌شوند، افرادی هستند که در مراسم تدفین و بیمارستان‌ها حضور دارند. با این حال، همه شهروندان باید به یاد داشته باشد که سهم خود را در ایجاد شادی و خلق و خوی خوب در مناطق عمومی شهر ایفا کنند.

قدمت این قانون عجیب به قرن نوزدهم بازمی‌گردد، زمانی که این شهر ایتالیایی در دوره ۱۸۱۵-۱۸۵۹ بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان بود. گویا میلانی‌ها از سلطه خارجی چندان خوشحال نبودند و این نارضایتی را می‌شد در چهره آنها دید. بنابراین، مقامات قانونی تصویب کردند که همه کدورت‌ها را از بین ببرد.

سه قانون عجیب در ایتالیا!

لوکا؛ گرسنگی دادن به کبوترها و ممنوعیت فروش کباب

پرندگان مزاحم همه جای ایتالیا دیده می‌شوند، بنابراین مقامات محلی از ایده دادن خرده نان به پرندگان و به‌ویژه کبوترها اصلاً استقبال نمی‌کنند چراکه این کار، کبوترها را به صورت گروهی به میدان‌ها، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی شهر جذب می‌کند و باعث آسیب و آلودگی به آثار تاریخی منطقه می‌شود. برای جلوگیری از ورود کبوترها به مرکز تاریخی شهر، آئین‌نامه‌ای در سال ۲۰۰۰ تصویب شد که فعالیت هرگونه دکه‌های کباب، فروشگاه‌های پیتزا و مغازه‌های فست‌فود را ممنوع کرد.

سه قانون عجیب در ایتالیا!

ونیز؛ دوچرخه ممنوع

شهرهای اروپایی هر کاری که در توان دارند برای ترویج تحرک پایدار انجام می‌دهند که بخش بزرگی از آن استفاده از دوچرخه برای حمل‌ونقل عمومی است؛ البته این قانون در مورد ونیز صدق نمی‌کند. در شهر تاریخی ونیز، راندن دوچرخه ممنوع است چراکه قانونی وجود دارد که بر اساس آن، مرکز تاریخی شهر باید کاملاً پیاده‌محور باشد. گردشگران می‌توانند در سایر نقاط شهر از سیستم اشتراک دوچرخه عمومی استفاده کنند.

سه قانون عجیب در ایتالیا!

کد خبر 688561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.