فیبر نوری نقش مهمی در توسعه شهر هوشمند دارد

رئیس سازمان فاوا شهرداری بندرعباس گفت: توسعه فیبر نوری نقش مهمی در توسعه شهر هوشمند دارد، فیبر نوری یک رسانه ارتباطی سریع و کارآمد است که می‌تواند برای انتقال حجم زیادی از داده‌ها در فواصل طولانی استفاده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری بندرعباس، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات، ضمن اجرای پروژه FTTH ، حدود ۵/۸۷ کیلومتر فیبر نوری اختصاصی شهرداری بندرعباس را اجرا می‌کند و با توجه به انعقاد تفاهم نامه؛ توسعه شبکه فیبر نوری به منظور ارائه سرویس FTTH در سطح شهر بندرعباس اجرا می‌شود.

فاطمه اهل کوت، رئیس سازمان فاوا اظهار کرد: شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات به صورت فاز بندی شده نسبت به اجرای این پروژه اقدام می‌کند که در فاز اول همزمان با اجرای پروژه FTTH در مسیرهای مشترک ۲۵ کیلومتر فیبرنوری اختصاصی طبق مشخصات فنی سازمان فاوا شهرداری بندرعباس برای توسعه ارتباطات شهرداری، مناطق چهارگانه و سازمان‌های تابعه نیز اجرا می‌شود و در فاز دوم نیز پس از اجرای پروژه FTTH، حدود ۵/۶۲ کیلومتر فیبر نوری اختصاصی شهرداری بندرعباس در مسیرهای غیر مشترک برای شهرداری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه فیبر نوری نقش مهمی در توسعه شهر هوشمند دارد، ادامه داد: فیبر نوری یک رسانه ارتباطی بسیار سریع و کارآمد است که می‌تواند برای انتقال حجم زیادی از داده‌ها در فواصل طولانی استفاده شود.

اهل کوت تصریح کرد: این ویژگی‌ها فیبر نوری را به گزینه‌ای ایده آل برای پشتیبانی از برنامه‌ها و خدمات شهر هوشمند تبدیل می‌کند و با توجه به نگرش شهرداری‌ها در هوشمندسازی، یکی از اولویت‌های سازمان در انجام پروژه‌های فناوری اطلاعات رعایت استانداردهای لازم و قانونی است.

رئیس سازمان فاوا در ادامه با توجه به عملیات اجرایی این پروژه ملی در شهر بندرعباس به برخی از برنامه‌ها و خدمات شهر هوشمند که از فیبر نوری استفاده می‌کنند نام برد که به مدیریت حمل و نقل، نظارت شهری، کنترل انرژی، مراقبت از سلامت می‌توان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فیبر نوری یک سرمایه گذاری کلیدی برای شهرهایی است که می‌خواهند به اهداف شهر هوشمند دست یابند و فیبر نوری سرعت، کارایی و قابلیت مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های شهر هوشمند را فراهم می‌کند.

کد خبر 688291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.