دستگیری ۶ شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری شش شکارچی متخلف طی هفته گذشته در گچساران خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد در واپسین روزهای شهریورماه ۱۴۰۲ از دستگیری متخلفان شکار کبک، تیهو و شغال در مناطق آزاد شهرستان گچساران خبر داد.

وی افزود: با فرا رسیدن ایام تعطیل برخی از متخلفین با ظن اینکه محیط‌بانان در تعطیلات به سر می‌برند، قصد سوءاستفاده از شرایط را دارند، اما محیط‌بانان هوشیارتر از همیشه منطقه را رصد می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران با افزایش نظارت خود بر مناطق حفاظت شده در تعطیلات هفته گذشته شش نفر متخلف را دستگیر و اعمال قانون نمودند.

جاودان‌خرد اضافه کرد: از متخلفان شش قبضه سلاح به همراه لاشه ۳۱ قطعه تیهو شش قطعه کبک و یک قلاده شغال کشف و ضبط گردید که برای آنان پرونده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی از تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان در حراست از منابع ملی نسل‌های آتی و کمبود شدید محیط‌بان در سطح استان، تصریح کرد: مطابق با استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط‌بان نیاز است، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت با کمبود ۲۳۲ محیط‌بان مواجه است وو برای حفاظت و حراست از امانت نسل‌های آتی نیازمند همکاری بیش از پیش مردم هستیم.

کد خبر 688251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.