از اعزام ۳۰۰ نیروی خدماتی تا ۱۸۳ کیلومتر نظافت در شهر کربلا

گزارش فعالیت‌های ستاد اربعین شهرداری اصفهان امروز (یکشنبه) در یکصدودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بقایی امروز _یکشنبه بیست‌وششم شهریورماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، امسال نخستین سالی بود که ستاد اربعین به صورت منظم کار خود را در کشور آغاز کرد؛ هر مرز به یک استان واگذار شد که در این راستا مرز چذابه در اختیار اصفهان قرار گرفت. با توجه به اینکه در طول سال چندان مورد استفاده نیست در ابتدا این مرز وضعیت نابسامانی داشت.

وی افزود: در کربلا نیز بخش مهمی را به اصفهان واگذار کردند هرچند که درخواست بود تا در نجف نیز حضور پیدا کنیم، اما امکان لازم فراهم نبود، امیدواریم سال آینده این اتفاق رخ دهد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ستاد اربعین به یک ساختار منظم نیاز دارد، گفت: کارکنان معاونت خدمات شهری چندین ماه درگیر رویداد اربعین بودند، بنابراین نیاز است که یک ساختار ویژه، این مراسم را پوشش دهد.

وی گفت: امسال کارخانه‌ای در عراق در اختیار ایران بود که هر استان یک سوله داشت، کل نظافت کارخانه نیز در اختیار اصفهان بود و همگان از نظم و فعالیت همکاران اصفهانی اعلام رضایت داشتند.

بقایی با اشاره به آغاز حرکت‌های مشارکتی و فرهنگ‌سازی در مراسم امسال گفت: تجهیزات ما نسبت به دیگر شهرها قابل مقایسه نبود، امیدواریم سال آینده از ظرفیت مشارکت مردم و موکب‌داران در ارائه خدمات استفاده کنیم.

وی افزود: امسال حدود ۱۰۰ نفر از افرادی که به صورت داوطلبانه در خدمات رسانی اربعین حضور پیدا کردند کربلا اولی بودند که در نوع خود اتفاق خاصی بود.

نظافت ۱۸۳ کیلومتر معابر شهر کربلا انجام شد

سیدمهدی عسگری، رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: در مرز چذابه و کربلا حدود ۳۰۰ نفر نیرو از معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان مشغول به خدمت‌رسانی بودند.

وی افزود: ۹۳۷ هزار لیتر آب‌رسانی توسط تانکرهای شهرداری و خودروهای آتش نشانی برای شرب و شست‌وشوی مواکب مصرف شد.

۳۲۸ مورد جابه‌جایی اقلام با دستگاه جرثقیل اصفهان صورت گرفت که صرفه‌جویی بسیار خوبی برای موکب‌های ایرانی به همراه داشت.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۳۲۸ مورد جابه‌جایی اقلام با دستگاه جرثقیل اصفهان صورت گرفت که صرفه‌جویی بسیار خوبی برای موکب‌های ایرانی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه ۶۷۰ لیتر مواد شوینده در اختیار مواکب قرار گرفت، گفت: ۱۸۳ کیلومتر در شهر کربلا نظافت انجام دادیم که در مجموع دو میلیون و ۵۲۰ متر مکعب نظافت صورت گرفت.

ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چهار نقطه از شهر کربلا توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان پوشش داده شد، گفت: ۱۸ نفر آتش نشان در این روند خدمت رسانی حضور داشتند.

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در این جلسه گفت: ۶۰ دستگاه اتوبوس به مهران اعزام کردیم تا بین مهران و مرز خدمت‌رسانی کند، همچنین هشت دستگاه اتوبوس جدید به مرز شلمچه و ۲۰ دستگاه در بازگشت به مهران اعزام کردیم و ۱۰ دستگاه نیز در اختیار راهداری قرار دادیم تا برای برگشت مسافران کمک کنند.

مهران حسینی، معاون سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه چهار موکب در پایانه کاوه با مشارکت شرکت‌های مسافربری برپا شد، اظهار کرد: ۳۸ هزار زائر از سه پایانه کاوه، صفه و جی به سه مرز مهران، شلمچه و چذابه منتقل شدند و ۱۰ هزار بسته فرهنگی با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری بین زائران توزیع شد.

کد خبر 687929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.