تجلیل از اعضای ستاد اربعین شهرداری اصفهان در صحن شورا

اعضای ستاد اربعین شهرداری اصفهان امروز (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکصدودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز _یکشنبه بیست‌وششم شهریورماه_ برگزار شد، از اعضای ستاد اربعین شهرداری تجلیل به‌عمل آمد.

در این مراسم از کارکنانی که به‌صورت داوطلبانه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه و کربلا حضور پیدا کرده بودند، با حضور شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر تقدیر شد.

نقاط قوت ستاد اربعین باید برای سال‌های آینده تقویت شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه ارائه گزارش ستاد اربعین شهرداری اصفهان اظهار کرد: لازم است نقاط قوت ستاد اربعین برای سال‌های آینده تقویت شود و اگر کمبودی وجود داشته است، با کارایی بیشتر برای آینده به فکر باشند.

حجم اقدامات انجام شده در مرز چذابه قابل تحسین است

علی صالحی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید از مرز چذابه و روند اقدامات ستاد اربعین شهرداری در کربلا، اظهار کرد: حجم اقدامات انجام شده از سوی اصفهان در مرز چذابه با توجه به شرایط خاصی که امسال مرز داشت، ازدحام جمعیت پیش بینی شده و حجم تردد قابل تحسین بود.

وی ادامه داد: از محلی که به شهرداری اصفهان پیشنهاد شده برای احداث زیرساخت در مرز چذابه بازدید داشتیم، از این رو می‌طلبد هر چه سریع‌تر محل استقرار اصفهان در این مرز مناسب‌تر شود تا خدمت رسانی بهتر و شرایط ارائه خدمت در قالب موکب فراهم شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کربلا، حجم خدمات و استفاده از مشارکت مردم محسوس بود و آن چیزی که بیشتر به چشم می‌آمد، انگیزه و نگاه فعالان ستاد اربعین نسبت به فلسفه حضورشان در این اتفاق بود.

صالحی تصریح کرد: مردم و نیروهای شهرداری بدانند که همه اعضای ستاد اربعین داوطلبانه برای خدمت آمدند، در واقع در خدمت‌رسانی از هم سبقت می‌گرفتند و به بهترین نحو جایگاه خود را در جریان اربعین شناختند.

وی گفت: امیدواریم سال آینده با پشتیبانی مناسب‌تر، خدمات موثرتری را با نگاه بلندمدت در دو شهر زیارتی داشته باشیم و خدمات انجام شده در ستاد اربعین که هیچ خللی را در ارائه خدمت در شهر ایجاد نکرد، تداوم یابد.

تهاتر خدمات و امکانات میان مدیریت شهری اصفهان و کربلا

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با ارائه پیشنهاد تهاتر خدمات و امکانات میان مدیریت شهری اصفهان و کربلا که تحقق آن دور از دسترس نیست، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم جلسه ویژه و گسترده برگزار و از همه فعالان در برگزاری اربعین اصفهان و کربلا در همه حوزه‌ها تقدیر شود.

وی گفت: در این راستا ایده خوب و مترقی مطرح شد، امیدواریم سال آینده به طرح تبدیل شود، که آن مشارکت زائران و شهروندان در ارائه خدمات است که نیازمند فراخوان، آموزش و توانمندسازی است که سابقه انجام چنین موضوعی را داریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: فعالان ستاد اربعین در مرز چذابه به دلیل ارائه خدمت، نتوانستند به کربلا بروند، از این‌رو پیشنهاد می‌کنم مدیریت شهر با اختیاراتی که دارد در طول سال تسهیلاتی فراهم کند تا این افراد به زیارت کربلا بروند، از سویی برای آن‌ها که در کربلا فعالیت می‌کردند به عنوان پاداش، امکان سفر به مشهد الرضا (ع) فراهم شود.

استفاده از نیروهای مردمی در ستاد اربعین سال آینده

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه فعالیت ستاد اربعین قابل تحسین است، اظهار کرد: برای برنامه‌ریزی سال آینده ستاد، فراخوان برای جذب نیروهای مردمی داشته باشیم، می‌توان از ظرفیت مردمی برای پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش شاخص رعایت بهداشت اولیه با سرکشی به موکب‌ها بهره‌مند شویم.

وی گفت: اصفهان در مسیر سفر زائران کربلا به مراسم اربعین است، اما هیچ موکب و محلی برای اسکان زائران نداشتیم، از این‌رو می‌طلبد برای سال‌های آینده پیش‌بینی شود.

کد خبر 687921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.