واکسن مقابله با مصرف بیش از حد مواد مخدر چه اثراتی دارد؟

انتظار می‌رود که محققان آزمایش‌های بالینی مربوط به اثربخشی واکسن مقابله با مصرف بیش از حد مواد مخدر را اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتظار می‌رود محققان آزمایش‌های بالینی مربوط به بررسی اثربخشی واکسن‌های برای جلوگیری از مصرف بیش از حد هروئین و فنتالین را اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز کنند. در صورتی که میزان اثربخشی این نوع واکسن تائید شود، انقلابی در زمینه درمان اعتیاد به مواد افیونی ایجاد خواهد شد و میزان مرگ‌ومیرهای ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر کاهش پیدا می‌کند.

مواد مخدر عامل اصلی مرگ‌ومیر به شمار می‌رود، دسترسی آسان به مواد مخدری مانند هروئین و فنتالین یک چالش جدی است و مصرف‌کنندگان را در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار می‌دهد. از آنجایی که بعید است دسترسی افراد به مواد مخدر مانند هروئین و فنتالین به صورت کامل از بین برود و حتی ممکن است مواد مخدر دیگر جایگزین آن‌ها شوند، گروهی از محققان دانشگاه مونتانا در حال بررسی واکسن‌هایی هستند که به جلوگیری از مصرف بیش از حد فنتالین و هروئین کمک می‌کنند.

واکسن‌های یادشده برای خنثی کردن اپیوئید مواد مخدر تولید شده‌اند، به نظر می‌رسد که دریافت این نوع واکسن‌ها باعث تولید نوعی آنتی‌بادی در بدن افراد می‌شود که علیه مواد مخدر اقدام می‌کنند. آزمایش‌های بالینی انسانی قرار است ایمنی و اثربخشی واکسن‌ها را بررسی کند. به منظور حمایت از آغاز آزمایش‌های انسانی، این واکسن‌ها در آزمایش‌هایی روی مدل‌های حیوانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 687871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.