بهترین جشنواره‌های پاییزی سال ۲۰۲۳ + تاریخچه و زمان برگزاری

بهترین جشنواره‌های پاییزی سال ۲۰۲۳ شامل دیوالی هند، هاچیمان ماتسوری ژاپن، جشنواره بین‌المللی بالن آلبوکرکی آمریکا و فستیوال اردک‌های پلاستیکی آلمان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فصل رنگارنگ پاییز، یکی از بهترین زمان‌ها برای برگزاری جشنواره‌ها در سراسر دنیا است. این فستیوال‌های هیجان‌ انگیز مورد استقبال بسیاری از گردشگران است و افراد زیادی را از گوشه و کنار جهان به سوی خود جذب می‌کنند. بنابراین اگرچه تابستان به آخرین روزهای خود رسیده است، اما پاییز زیبا با هوای بی نظیر وبرگ‌ های زرد آتشین در راه است و سرگرمی‌ها تازه‌ ای برای مردم دارد. در ادامه به معرفی بهترین جشن‌های پاییزی سال ۲۰۲۳ و زمان برگزاری آنها می‌پردازیم:

جشنواره دیوالی، هند

۱۲ نوامبر ۲۰۲۴

دیوالی یکی از مشهورترین و بزرگترین جشنواره‌های پاییزی جهان است که در کشور هندوستان برگزار می‌شود. در واقع دیوالی برای هندی‌ها، به معنای آغازی نو است. در روزهای قبل از برگزاری جشن دیوالی، همه مردم خانه‌های خود را تمیز و مرتب می‌کنند و به استقبال فصل پاییز می‌روند. دیوالی، نشان‌دهنده پیروزی نور بر تاریکی است. در این زمان، منظره جادویی شهرها که با آتش بازی و فانوس‌های کاغذی می‌درخشند، بسیار شگفت‌انگیز است. همه جا شمع‌ها روشن می‌شود و فانوس‌ها از سقف خانه‌ها آویزان است. این جشنواره تقریباً در تمام شهرهای هند برگزار می‌شود و رنگ و جلوه شهرها را به کلی تغییر می‌دهد.

بهترین جشنواره‌های پاییزی سال ۲۰۲۳+ تاریخچه و زمان برگزاری

هاچیمان ماتسوری، ژاپن

۹ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳

استان زیبای گیفو، شهر تاکایاما، خانه صنعتگران با استعداد با مشاغلی است که نسل به نسل به آنها منتقل شده است. هاچیمان ماتسوری (Hachiman Matsuri) که با نام تاکایاما ماتسوری پاییزی نیز شناخته می‌شود، فرصتی استثنایی برای گردشگران است تا با این صنایع دستی آشنا شوند. این جشنواره معمولاً اوایل ماه اکتبر برگزار می‌شود و در آن اجسام شناور مانند عروسک‌های خیمه شب بازی سنتی ژاپن که آویزان شده‌اند و گاهی ارتفاع بسیار زیادی دارند، در بین جمعیت به حرکت در می‌آید. همچنین کل فضای فستیوال، با فانوس‌های کاغذی رنگارنگ تزئین می‌شود و کنده کاری‌ها، گلدوزی‌ها و هنر دست مردم تاکایاما به نمایش گذاشته می‌شود.

بهترین جشنواره‌های پاییزی سال ۲۰۲۳+ تاریخچه و زمان برگزاری

جشنواره بین‌المللی بالون‌های آلبوکرکی، آمریکا

۷ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳

جشنواره بین‌المللی بالون‌های آلبوکرکی (Albuquerque International Balloon Fiesta)، یکی از بزرگترین جشنواره‌های بالون هوای گرم در جهان است که ابتدای فصل پاییز، درآلبوکرکی نیو مکزیکو در آمریکا برگزار می‌شود. این فستیوال به مدت ۹ روز ادامه دارد و در آن بیش از ۵۰۰ بادکنک در آسمان نیومکزیکو به حرکت در می آیند و جلوه‌ای تازه به شهر می‌دهند. در این رویداد بی‌نظیر، بالن‌ها، شکل و اندازه‌های متفاوتی دارند و نورافشانی در تمام مدت جشنواره ادامه دارد. فستیوال بین‌المللی بالون‌های هوای گرم آلبوکرکی، هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و بسیاری از افراد صحنه زیبای پرواز بالن‌ها را با دوربین‌های خود ثبت می‌کنند.

بهترین جشنواره‌های پاییزی سال ۲۰۲۳+ تاریخچه و زمان برگزاری

جشنواره اردک‌های پلاستیکی، آلمان

اوایل اکتبر

در این جشنواره، هرسال حدود هفت هزار اردک پلاستیکی در رودخانه نکار (Necker) در نزدیکی شهر اشتوتگارت آلمان رها می‌شوند. در واقع هر کس که یک اردک پلاستیکی داشته باشد و یا قبل از شروع مسابقه، اردکی را در همان محل اجاره کند، می‌تواند در این مسابقه شرکت کند. شرکت کنندگان باید نام و شماره خود را روی اردک‌ها بچسبانند و آنها را در آب رودخانه رها کنند. هنگامی که اردک‌های زرد در مسیر رودخانه حرکت می‌کنند، مردم نیز در کنار رودخانه آنها را دنبال می‌کنند. مسابقه اردک‌های پلاستیکی، یکی از منحصر به‌فردترین جشنواره‌های پاییزی است که در ماه اکتبر برگزار می‌شود و برنده آن صاحب مبلغ زیادی پول می‌شود.

بهترین جشنواره‌های پاییزی سال ۲۰۲۳+ تاریخچه و زمان برگزاری

جشنواره ماسکارا، فیلیپین

۲۲ اکتبر ۲۰۲۳

باکولود (Bacolod)، معروف به شهر لبخندها، میزبان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های پاییزی جهان است. در جشنواره ماسکارا، مردم ماسک‌های خندان بر چهره می‌زنند و لباس‌های زیبا و آراسته می‌پوشند. این فستیوال از دل یک بحران و به عنوان راهی برای فرار از شکست و ناکامی ایجاد شد. جشنواره ماسکارا، به امید ارتقای روحیه مردم فیلیپین در دهه ۱۹۸۰ و زمانی که آنها با یک بحران اقتصادی مواجه بودند، ایجاد شد. در آن زمان افراد زیادی در یک حادثه غم‌انگیز کشتی، خانواده‌های خود را از دست دادند. بنابراین جامعه محلی برای عبور از این چالش، گرد هم آمدند، ماسک‌های رنگارنگ، کلاه‌های جالب و لباس‌های عجیب و غریب پوشیدند و سعی کردند مشکلات خود را به دست فراموشی بسپارند.

بهترین جشنواره‌های پاییزی سال ۲۰۲۳+ تاریخچه و زمان برگزاری

جشنواره نویت بلانش، فرانسه

۳ ژوئن ۲۰۲۳ (این جشنواره امسال تابستان برگزار شد)

فصل پاییز در شهر پاریس، همزمان با برگزاری جشنواره شب سفید (Nuit Blanche) است. این فستیوال هنری معمولاً تمام طول شب از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۷ صبح، در اولین شنبه ماه اکتبر برگزار می‌شود و یکی از بهترین راه‌ها برای کاوش در فرهنگ و هنر شهر پاریس است. در این جشنواره، نورپردازی، موسیقی، آثار هنری و هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته می‌شود و افراد در طول شب در خیابان‌های شهر قدم می‌زنند تا آثار هنری جشنواره را تحسین کنند. این رویداد در مکان‌های دیدنی پاریس مانند برج ایفل برگزار می‌شود و موزه‌ها، گالری‌های هنری و سایر مکان‌های فرهنگی به‌صورت رایگان برای عموم باز است. جشنواره شب سفید، هر سال پذیرای بازدیدکنندگان زیادی است و برنامه‌های فرهنگی متنوعی را به نمایش می‌گذارد.

بهترین جشنواره‌های پاییزی سال ۲۰۲۳+ تاریخچه و زمان برگزاری

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 687818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.