روحیه مقاومت و جهاد در نسل جدید وجود دارد

امام جمعه موقت تیران گفت: روحیه مقاومت و جهاد برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان در بین نسل جدید امروز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام امیر کاظمی شامگاه امروز _جمعه، بیست و چهارم شهریورماه_ در مراسم شب شهادت امام رضا (ع) در محل مسجد قمربنی هاشم (ع) تیران با اشاره به نقش و اهمیت استقامت اظهارکرد: استقامت از جنبه‌های مختلف عبادی، ترک محرمات و تربیت نفس حائز اهمیت بوده و افراد با چنین ویژگی به آرامش دنیا، سعادت آخرت و دوری از حزن و ناراحتی می‌رسند.

وی افزود: یکی از جلوه‌های اسقامت ایستادگی در برابر دشمن است که این روحیه از اول انقلاب تاکنون در بین آحاد مردم وجود داشته و امروز نیز نسل جوان در برابر زیاده خواهی دشمنان مقاومت کرده و مدافعان حرم نمونه بارز آن است.

امام جمعه موقت تیران با بیان اینکه بسیاری از دارایی و متعلقات دنیا برای سعادت جامعه و آخرت می‌گذرند، تصریح کرد: آنان اعتقاد راسخ به آخرت و نتایج آن دارند که به خوبی از داشته‌های دنیایی گذشت می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از مدیران خود را گرفتار وابستگی‌های دنیایی کرده و از مسیر حق دور شده‌اند و مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده‌اند در حالی که بعضی دیگر از استراحت و آرامش خود برای خدمت به مردم می‌گذرند.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به شخصیت زندگی شهید لاجوردی دادستان انقلاب مرکزی کشور گفت: ایشان حقوقی از بیت‌المال دریافت نمی‌کرد و امرار معاشش از شغل دیگرش بود که نشان از شخصیت متفاوت این افراد است.

وی ادامه داد: مسئولانی که به بیت‌المال تجاوز می‌کنند باید شرح حال شخصیت‌هایی مثل شهید لاجوردی را بخوانند که آنان نه تنها حافظ بیت‌المال بودند بلکه خودشان هم چیزی نمی‌گرفتند و از کسب و کار شخصی امرار معاش می‌کردند.

امام جمعه موقت تیران با اعتقاد به اینکه مال و دارایی خوشی برای زندگی انسان ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: بسیاری از مردم قشر متوسط و ضعیف جامعه به لحاظ بهره‌مندی از آرامش در زندگی ساده و سالم، به راحتی روزگار را سر می‌کنند و چه بسیار سرمایه دارانی که آرامش خاطر ندارند.

وی اضافه کرد: نباید خود را وابسته و گرفتار مال دنیا کنیم که با لقمه حرام دنیا و آخرتمان را از دست بدهیم و به سختی برسیم.

کد خبر 687702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.