کردستان در عزای پیامبر رحمت و مهربانی

همزمان با فرا رسیدن بیست‌وهشتم ماه صفر و سالروز رحلت فخر عالم آفرینش حضرت محمد مصطفی‌(ص) و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع)، مردم شهرهای مختلف استان کردستان عزادار آنحضرت و خاندان مطهرش هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز همزمان با بیست‌وهشتم ماه صفر، هر شهر و دیاری در غم و اندوه فقدان رسول مهربانی‌ها (ص) و نوه بزرگوار آن حضرت است و این عزا و ماتم در استان کردستان که مردم آن ارادت بسیار بالایی نسبت به پیامبر اکرم (ص) و خاندان مطهرش دارند در شکل‌های مختلفی نمود پیدا می‌کند.

مولودی‌خوانی، پخش نذورات، قرائت زیارت‌نامه، عزاداری، سینه‌زنی، ریختن اشک ماتم و همراهی سوگواران با مداحان خاندان عصمت و طهارت از جمله آیین‌هایی است که در شهرهای مختلف استان کردستان به تناسب انجام می‌شود و عزاداران با این آئین‌ها عشق و ارادت خود را نسبت به پیامبر اکرم (ص) و خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند.

شهرها را امروز رنگ عزا و ماتم فرا گرفته و پوشیدن لباس‌های تیره و نصب پرچم‌نوشته‌های سیاه رنگ در معابر و محل عزاداری سوگواران بیشتر از هر چیزی دیگری مشاهده می‌شود.

مجالس عزا امروز در شهرهای مختلف استان کردستان برپا شده است که این مراسم در شهر سنندج با حضور دسته‌ها و اقشار مختلف این شهر در پیاده‌راه فردوسی برگزار شد و عزاداران به سینه‌زنی و نوحه‌خوانی پرداختند.

کردستان در عزای پیامبر رحمت و مهربانی

قرائت زیارت‌نامه پیامبر اکرم (ص) نیز به رسم هر ساله در بیست‌وهشتم ماه صفر در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد و علاوه بر این در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد سایر نقاط استان نیز مجالس عزا و سخنرانی برپا شده است.

رحلت پیامبر اکرم (ص) یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی بود که در تاریخ اسلام روی داد و از این رو مسلمانان هر سال در سالگرد وفات جانسوز آن حضرت غرق در ماتم و عزا هستند و همزمانی روز رحلت ایشان با شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی (ع) نیز غم و اندوهی مضاعف را در این روز پدید آورده است.

به گزارش ایمنا، پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) در روز بیست‌وهشتم ماه صفر سال یازدهم هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی وفات یافتند و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز در روز بیست‌وهشتم صفر سال ۵۰ هجری و در سن ۴۸ سالگی ایشان روی داده است.

کردستان در عزای پیامبر رحمت و مهربانی

کد خبر 687457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.