اگر رای کمیته انضباطی برنگردد رای را به CAS می‌بریم / علیه باشگاه‌های متخلف شکایت می‌کنیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: سوءنیتی علیه هیچ‌کدام از باشگاه‌های لیگ برتری نمی‌بینیم اما از امروز علیه باشگاه‌هایی که می‌دانیم تخلف کرده‌اند شکایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ساعات پایانی شب گذشته بود که اعلام شد تیم فوتبال سپاهان اصفهان با رأی کمیته انضباطی محکوم به کسر چهار امتیاز و پرداخت ۴۰ میلیارد تومان شده است؛ این رأی پس از شکایت باشگاه‌های لیگ برتری ازجمله استقلال، پرسپولیس، تراکتور و … از سپاهان صادر شد. کمیته انضباطی در رأی صادره از تخلف در قرارداد شش بازیکن سپاهان یعنی رضا اسدی، هادی محمدی، پیام نیازمند، رضا شکاری، کاوه رضایی و احسان پهلوان به وضوح صحبت کرد و اعلام نمود که تا زمان اصلاح قرارداد آن‌ها حتی حق بازی در ادامه لیگ برای سپاهان را ندارند.

در همین رابطه محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان امشب در یک برنامه خبری تلویزیونی درخصوص ماجرای عجیب رخ‌داده علیه سپاهان اظهار کرد: از یکی دو ماه قبل دستورالعملی به‌عنوان ناظر بر قراردادها مطرح شده بود که بخش عمده‌ای از آن اشکالات فنی-ورزشی و بخش دیگر آن مغایرت‌هایی با قوانین فیفا دارد. اما باشگاه سپاهان نیز مانند سایر باشگاه‌ها از آن اطاعت کرد و برنامه‌ریزی خودمان را براساس قانون جدید انجام دادیم. این دستورالعمل برای فصل جاری بود و باتوجه به صحبت‌هایی که با هیئت‌مدیره باشگاه و سرمربی تیم فوتبال انجام پذیرفت با گزینه‌های موردنظرمان مذاکره و سپس آن‌ها را جذب کردیم.

وی در ادامه افزود: قرارداد بازیکنان جدیدمان تهیه و سپس در سامانه سازمان‌لیگ فوتبال ثبت شد و همچنین تمام قراردادها به‌صورت فیزیکی به‌دست سازمان‌لیگ رسید که تمام قوانین مربوطه در آن رعایت شد. به‌طور مثال آپشن ۲۰ درصدی و سایر موارد مختلف، اینکه برخی آپشن‌ها نباید در قراردادهای یک‌ساله وجود داشته باشد و چنانچه مدت‌قراردادی یک‌ساله بود به‌طور خودکار برای فصل آینده ۲۵ درصد رقم آن افزایش پیدا می‌کند؛ اما اگر دو یا سه‌سال بود اجازه می‌داد که توافقات مالی میان باشگاه و بازیکن برقرار شود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: تقریباً همه قراردادها در تاریخ شانزدهم مردادماه ثبت شده بود و به یک‌باره در تاریخ هفدهم مردادماه تمام باشگاه‌ها با نامه‌ای روبه‌رو شدند که برای سال آینده با نگاه ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل اقدام شود اما سپاهان قبل از قانون جدید کار خود را انجام داده بود و طبق قراردادهایی که در سامانه سازمان‌لیگ وجود داشت، سقف بودجه را به‌طور کامل رعایت کرده بودیم و هم‌اکنون لیست باشگاه برای ثبت قرارداد عیسی آل‌کثیر و برایان دابو جا دارد و مشکلی از لحاظ سقف قرارداد نداریم.

محمدرضا ساکت ادامه داد: قراردادهای بازیکنان و کادرفنی براساس تائید سازمان‌لیگ ثبت شده اما کارگروه بازرسی می‌گوید قوانین را برای سال دوم رعایت نکرده‌ایم. هیچ قانونی عطف به ماسبق نمی‌شود. ضعف دستورالعملی که نگارش شده بود و مراحل ایرادی هم داشت نیز شامل همین ماجرا می‌شود. رئیس کارگروه که در برخی مصاحبه‌ها اطلاعات درون کارگروه را به بیرون انتقال می‌داد و ماهم نسبت به این ماجرا شکایت کردیم. طی روزهای اخیر رئیس کارگروه مواردی را مطرح کرد و در ادامه دپارتمان حقوقی باشگاه لوایح دفاعی خود را تحویل داد و نهایتاً روز گذتشه جلسه رسیدگی برگزار شد.

وی همچنین تاکید کرد: فراموش نکنید در جلسه رسیدگی هیچ حقی برای باشگاه‌های شاکی لحاظ نشد؛ البته نمی‌دانم چرا در رأی صادره هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است. در جلسه رسیدگی روز گذشته مواردی مطرح شد که پیش‌تر اصلاً صحبتی در رابطه با آن به میان نیامده بود، سال‌هاست برخی باشگاه‌ها مالیات بازیکنان را پرداخت می‌کنند و هیچ قراردادی هم بر پایه دلاری ثبت نشده است. در یک فاصله کوتاه رأی کمیته انضباطی پیش از آغاز مسابقات آسیایی علیه سپاهان صادر می‌شود که شرایط آمادگی تیم را بهم می‌ریزد. البته که تمام موارد رأی صادره قابل تجدید نظر است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: بعد از اینکه در در استیاف اقدام کردیم و در صورت احقاق نشدن حق سپاهان به CAS شکایت خواهیم برد. ما سوءنیتی از سوی هیچ شخصی نمی‌بینیم اما از همین امروز شکایت نسبت به باشگاه‌های متخلف را آغاز کرده‌ایم. همه عملیات مالی باشگاه سپاهان شفاف است و هرآنچه فی‌مابین بازیکن و باشگاه مطرح می‌شود صرفاً در قرار داد ذکر می‌شود. موضوعات اشتباهی در جلسه روز گذشته مطرح شد در حالی که موضوع اصلاً به‌گونه‌ای که مطرح شد نبود و موضوع مطروحه در نسخه قراردادی که تحت اختیار سازمان لیگ است اصلاً این وجود ندارد به‌نظرم مسیر رسیدگی به‌صورت صحیح پیش نرفت.

محمدرضا ساکت ادامه داد: موضوع عدم به‌کارگیری شش بازیکن سپاهان باید در استیناف مورد بررسی قرار گیرد؛ از هوادارنی که دور از هیجانات خواسته‌های خود را مطرح کردند تشکر می‌کنم. در روزهای آتی جلسه‌ای را برای رفع این موضوع با استاندار اصفهان خواهیم داشت. مسئولین استان دغدغه سپاهان را دارند و همراه ما هستند. امروز تمام بازیکنان از تمرکزشان را برای ادامه مسیر گفتند؛ اعتماد متقابلی بین باشگاه و بازیکنان وجود دارد. همان‌گونه که در آغاز لیگ گفتم امسال در نبرد چندگانه‌ای درگیر هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: امشب دکتر طیب‌نیا مدیرعامل کارخانه فولادمبارکه اعلام کردند فردا در کنار بازیکنان خواهند بود و حمایت همه‌جانبه خود و فولاد مبارکه را به اعضای تیم ابلاغ خواهند کرد. ضمن اینکه باید بگویم از روز گذشته نمایندگان باشگاه در اربیل برنامه حضور منسجم تیم سپاهان را پیگیری می‌کنند و در ادامه مسیر بازیکنان در جبهه سبز و مسئولین در خارج از مستطیل‌سبز برای یک هدف تلاش خواهند کرد.

کد خبر 687380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.