صدرو رای نهایی پرونده فساد مالی در شهرداری آبادان

رئیس دادگستری آبادان گفت: عضو اصلی شورای شهر آبادان درباره اتهام تبانی در معاملات دولتی به یک سال حبس و جزای نقدی، درباره تصرف عدوانی به رفع تصرف و یک سال حبس و درباره اتهام انتقال منافع مال غیر به استرداد ملک و ۲ سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دادگستری خوزستان، نعمت‌الله روشن‌روان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، پرونده قضائی با اتهامات متعدد مالی برای یکی از اعضای شورای شهر و یکی از معاونین شهرداری آبادان تشکیل شد که پس از انجام تحقیقات مقدماتی، رأی بدوی و سپس تجدیدنظر این پرونده صادر و به اصحاب پروند ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این رأی، عضو اصلی شورای شهر آبادان درباره اتهام تبانی در معاملات دولتی به یک سال حبس و جزای نقدی، درباره تصرف عدوانی به رفع تصرف و یک سال حبس و درباره اتهام انتقال منافع مال غیر به استرداد ملک و ۲ سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس دادگستری آبادان تاکید کرد: معاون وقت عمرانی و بازآفرینی شهری شهرداری آبادان نیز به عنوان متهم ردیف دوم پرونده، به اتهام مشارکت در تبانی در معاملات دولتی به تحمل سه سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها محکوم شد.

روشن‌روان اضافه کرد: دستگاه قضائی اراده راسخ در مبارزه با فساد اداری دارد و در تحقق این امر هم به صورت پیشگیرانه و نظارتی و هم با برخورد قاطعانه و قانونی ورود می‌کند.

کد خبر 687370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.