برای توسعه اقتصاد کشاورزی باید گام‌های اساسی برداشته شود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه اقتصاد کشاورزی گام‌های اساسی برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عابدین خرم امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و شرکت هواپیمایی ماهان پیرامون مدیریت بهره‌برداری و نگهداری از سد و شبکه ارسباران، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با مراعات قانون و مقررات و مسائل اجتماعی و احقاق حقوق شهروندان انعقاد می‌شود و باید الگوسازی صحیحی در خصوص استفاده مناسب و بهینه از منابع آب و خاک صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر مردم نتایج مثبت این اقدامات را شاهد باشند، از توسعه آن در منطقه استقبال خواهند کرد، افزود: در هر جای استان که زمین حاصلخیز و آب مناسب وجود دارد، باید ضمن ارائه آموزش روش‌های نوین کشاورزی به مردم، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه اقتصاد کشاورزی گام‌های اساسی برداریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: کشاورزی یکی از قطب‌های مهم اقتصادی استان است و می‌نوانیم با توانمندسازی فعالان این حوزه از هدر رفت آب، فرسایش خاک و تولید محصولات بی‌کیفیت جلوگیری کرد و بهره‌وری را افزایش داد.

خرم با تاکید بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه این شرکت با شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: اگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری موفق عمل کند، استانداری نیز نگاه حمایتی و هم‌افزایی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، مدیریت بهره‌برداری و نگهداری سد و شبکه ارسباران و تأسیسات وابسته آن با هدف افزایش بهره‌وری و ایجاد سایت گردشگری، از شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به شرکت هواپیمایی ماهان واگذار می‌شود.‌

کد خبر 687290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.