برگزاری مرحله نهایی مسابقه استعدادیابی هنرهای ملی و آئینی

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان گفت: نقاله خوانی، تعزیه خوانی، شبیه خوانی، پرده خوانی و هنرهایی که مرتبط با آئین‌های سوگواری هستند، موضوعات مسابقه استعدادیابی هنرهای ملی و آئینی هستند.

منصور قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرحله اول مسابقه استعدادیابی «آینده در آئینه» با حضور ۱۶۰ نفر شرکت کننده از سی و یک شهرستان برگزار شد که در نهایت پس از داوری و بازبینی نقش آفرینی شرکت کنندگان هشتاد و شش نفر به مرحله دوم راه یافتند.

وی خاطر نشان کرد: حضور سی و شش نفر از بانوان هنرمند در بین شرکت کنندگان یکی از جذابیت‌های این مسابقه بود که چهارده نفر از آنان به دور دوم مسابقات راه یافتند.

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: به دلیل تقارن این مسابقه با ماه‌های محرم و صفر و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نقاله خوانی، تعزیه خوانی، شبیه خوانی، پرده خوانی و هنرهایی که مرتبط با آئین‌های سوگواری هستند، به عنوان موضوعات مسابقه استعدادیابی هنرهای ملی و آئینی اعلام شدند که شاهد ارائه آثار بسیار خوبی از سوی شرکت کنندگان بودیم.

حضور بانوان در مسابقه استعدادیابی «آینده در آئینه» قابل تحسین است

وی با بیان اینکه ۴ نفر از داوران مطرح کشور داوری این مسابقات را برعهده دارند، افزود: مسابقه استعدادیابی «آینده در آئینه» به همت مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با مشارکت تالار هنر و بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

قربانی ادامه یادآور شد: دومین مرحله این مسابقات بیست و هفتم تا بیست و نهم شهریورماه جاری از ساعت ۱۶ در تالار هنر اصفهان برگزار خواهد شد و برندگان به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

وی اضافه کرد: در روز اختتامیه مسابقات استعدادیابی هنرهای ملی و آئینی، از پوستر و فراخوان مسابقه بعدی که به حوزه استعدادیابی آئین‌های شادی و سرور از جمله خیمه شب بازی و سیاه بازی می‌پردازد، رونمایی خواهد شد.

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان گفت: علاقه مندان می‌توانند جهت تماشای مسابقه به صورت آنلاین و کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۱۳۶۴۸۷۰۷۵ در پیام رسان‌های ایتا و رولیکا مراجعه کنند.

کد خبر 687117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.