شفاف‌سازی موضوع اخراج چند استاد دانشگاه به روایت رئیس مرکز جذب

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی گفت: تنها تعریفی که مربوط به اخراج اساتید است لغو همکاری در وسط کار و قرارداد است که این مسئله هم در موارد ویژه‌ای رخ داده که به دلیل بروز مسائل غیراخلاقی انجام می‌گیرد و به تعداد انگشت‌شمار بوده است.

به گزارش ایمنا، محمد خلج امیرحسینی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، درباره اساتید اخراج شده از دانشگاه، اظهار کرد: چند اسامی در فضای مجازی با عنوان اساتید اخراجی مطرح شده است، تعریف آن‌ها از استاد اخراجی چیست؟ استاد بازنشسته اخراجی است؟ استادی که قراردادش به پایان رسیده اخراجی است؟ اتمام مأموریت به معنای اخراج است؟ عدم تمدید قرارداد اخراج است؟ خیر، اخراج به این‌ها اطلاق نمی‌شود زیرا استادی که در پایان یک سال نتوانسته امتیازات لازم را کسب کند نباید قراردادش تمدید شود.

وی افزود: تنها تعریفی که مربوط به اخراج اساتید است لغو همکاری در وسط کار و قرارداد است، این مسئله معنای اخراج می‌دهد که این افراد هم موارد ویژه‌ای است که به دلیل بروز مسائل غیراخلاقی انجام می‌گیرد.

خلج امیرحسینی تصریح کرد: این موارد به تعداد انگشت شمار بوده است که دانشگاه‌ها به ما اعلام کردند که فردی رفتار یا عمل اخلاقی انجام داده است که این فرد پس از بررسی‌های هیئت مرکزی و هیئت عالی اخراج می‌شود.

وی گفت: رسانه‌هایی که با تحریف‌هایشان از اخراج اساتید می‌گویند بررسی کنند که در هشت سال دولت قبل با این تعریف که درمورد اخراج گفتم چه تعداد استاد اخراج شده‌اند، اگر دنبال حقیقت هستند این کار را انجام دهند، حتی در دولت قبل علاوه بر اخراج تعدادی از اساتید، به برخی هم از همان ابتدا اجازه ندادند که وارد عرصه علم شوند.

منبع: فارس

کد خبر 687030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.