هزینه تحصیل در دبستان از دانشگاه آزاد بیشتر است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال هزینه‌های زیادی در قبال ثبت نام دریافت شده است، به‌طوری که هزینه ثبت نام دانشجو در دانشگاه آزاد کمتر از هزینه ثبت نام دانش‌آموز در مقطع دبستان و متوسطه است.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در قانون اساسی بر ارائه تعلیم و تربیت رایگان تاکید شده است، اظهار کرد: به لحاظ مشکلاتی که آموزش و پرورش دارد و بودجه‌ای که باید توسط وزارت‌خانه برای مدارس تصویب شود، در حال حاضر فشار بر خانواده‌ها است، از این‌رو به عنوان نماینده مردم از سیستم آموزش و پرورش گلایه‌مند هستم، چراکه ثبت نام دانش‌آموزان به سختی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قرار بود اولویت ثبت نام با همسایگی محله باشد اما این کار در بسیاری از مدارس انجام نشد و اگر هم انجام شده با سختی‌هایی همراه بوده است، افزود: امسال هزینه‌های زیادی در قبال ثبت نام دریافت شده است، به‌طوری که هزینه ثبت نام دانشجو در دانشگاه آزاد کمتر از هزینه ثبت نام دانش‌آموز در مقطع دبستان و متوسطه است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید واقع‌بینانه‌تر به این مسئله نگاه کنند و با مردم همدردی داشته باشند، خاطرنشان کرد: کسی که می‌تواند باید به مدرسه کمک کند، اما برای خانواده‌هایی که توان مالی مناسب را ندارند، چاره‌ای وجود ندارد.

کد خبر 686943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.