قیمت نفت افزایش یافت/ بازار جهانی در انتظار گزارش ماهانه اوپک

قیمت جهانی نفت خام در بازار امروز با ۰.۳۱ درصد افزایش ۸۷.۵۵ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۷.۵۴ دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت آتی هر بشکه نفت برنت در ابتدای معاملات بازار جهانی امروز بالای ۹۰ دلار معامله شد. علاوه بر این بهای معاملات آتی نوامبر نفت خام برنت با ۲۸ سنت افزایش به ۹۰.۹۲ دلار در هر بشکه رسید، قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ماه اکتبر با ۳۵ سنت افزایش به ۸۷.۶۴ دلار نزدیک شد.

این افزایش قیمت در بازار جهانی در حالی رخ داده است که عربستان سعودی و روسیه در هفته گذشته اعلام کردند کاهش داوطلبانه عرضه خود را تا پایان سال جاری میلادی به میزان ۱.۳ میلیون بشکه در روز تمدید خواهند کرد. این تصمیم باعث شد تا در هفته گذشته نفت برنت برای اولین بار در ۱۰ ماه گذشته به ۹۰ دلار در هر بشکه برسد.

قیمت نفت امروز ممکن است به دلیل انتظار سرمایه گذاران از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به میزان دو میلیون بشکه بازهم تغییر کند. علاوه بر این آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در این هفته گزارش‌های ماهانه خود را منتشر می‌کنند، می‌توان انتظار داشت قیمت نفت مجدد روند صعودی داشته باشد.

امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریور_ مصادف با دوازدهم سپتامبر ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۲.۸۴ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۲۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۹۰.۸ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۷.۵۵ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۷.۵۴ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز در آخرین تغییر به ۸۶.۱۶ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر ۸۸ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۲ درصد کاهش به ۲.۷۲۶ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۶۱۳ دلار افزایش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۳۳ درصد رشد به قیمت ۳.۳۶۸۳ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۸۰.۱۳ دلار افزایش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۹۲.۳۶ دلار بود.

کد خبر 686848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.