ترفند ناعادلانه انگلیسی‌ها در فروش محصولات بی‌کیفیت

تولیدکنندگان انگلیسی از دو حقه اسکیم‌فلیشن (Skimpflation) و انقباض تورمی (Shrinkflation) برای حفظ سود شرکت‌های خود استفاده می‌کنند که بر اساس آن‌ها میزان و کیفیت محصولات را بدون اطلاع مصرف‌کنندگان کاهش می‌دهند، اما همچنان آن‌ها را با قیمت‌های قبلی یا حتی بیشتر به فروش می‌رسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اسکیم‌فلیشن (Skimpflation) اصطلاح جدیدی است که در سراسر بریتانیا رایج شده است و حاصل ترکیب دو کلمه flation به معنی تورم و skimp با معنای مضایقه و کم گذاشتن است؛ این عبارات به زمانی اطلاق می‌شود که شرکت‌ها در مورد کیفیت یا خدمات به نوعی خساست به خرج می‌دهند یا به اصلاح کم می‌گذارند تا همچنان بتوانند برای خودشان سودآور باشند.

تحقیقات جدید بانک بارکلیز نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان انگلیسی به‌تازگی متوجه شده‌اند که محصولاتی نظیر چیپس‌ها، شیرینی‌ها و شکلات‌ها بیشترین کاهش کیفیت را داشته‌اند، در حالی که برخی احساس می‌کنند غذاهای آماده و رستوران‌ها نیز بدون کاهش قیمت، کیفیت خود را کاهش داده‌اند.

به گفته بارکلیز، تأثیر اسکیم‌فلیشن فراتر از غذا و نوشیدنی است، زیرا دوپنجم (۴۱ درصد) مردم متوجه شده‌اند که استانداردهای بعضی از محصولات و خدمات غیرغذایی، کاهش چشمگیری است، با این حال هنوز هم هزینه یکسان یا حتی بیشتری را پرداخت می‌کنند. ۴۴ درصد از خریداران انگلیسی، کاهش کیفیت لباس‌ها را متوجه شده‌اند، ۴۳ درصد اعلام کرده‌اند که دستمال توالت‌ها بسیار نامرغوب شده است و ۳۷ درصد نیز لوازم بهداشتی و آرایشی را قربانی این ترفند جدید می‌دانند.

ترفند ناعادلانه انگلیسی‌ها در فروش محصولات بی‌کیفیت

حال اسکیم‌فلیشن تنها مشکل انگلیسی‌ها نیست بلکه ترفند دیگری موسوم به Shrinkflation یا همان انقباض تورمی نیز گریبانگیر خریداران شده است؛ این اصلاح به معنای کوچک شدن اقلام در حجم، کمیت یا حتی فرمول‌بندی در یک محصول است، در حالی که قیمت محصول ثابت است یا افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق می‌تواند بدون اینکه حتی مصرف‌کنندگان متوجه شوند، رخ دهد زیرا کمتر احتمال دارد که خریداران یک محصول را وزن کنند و تفاوت را در مقایسه با افزایش قیمت متوجه شوند.

بحران اوکراین و خشکسالی در سراسر اروپا قیمت انواع روغن‌های خوراکی را افزایش داده است و منجر به تغییراتی در دستورالعمل‌های استفاده از آن نیز شده است. ارقام تورم این هفته نشان داد که قیمت روغن زیتون با وجود کاهش حجم حتی به میزان نصف، نسبت به سال گذشته ۴۴.۸ درصد افزایش یافته است.

در بعضی موارد هیچ نوشته‌ای روی بسته وجود ندارد که این تغییرات را نشان داده باشد، بنابراین مصرف‌کنندگان اغلب متوجه قضیه نمی‌شوند.

خریداران انگلیسی که پیش‌تر مجبور به کنار آمدن با افزایش قیمت‌ها بوده‌اند، اکنون باید با این دو مشکل نیز دست‌وپنجه نرم کنند.

کد خبر 686573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.